تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع عمده افزایش یافت

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به کاهش برودت سرما و بهبود شرایط آب و هوایی در کشور شاهد سیر نزولی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری هستیم که سبب شد تحویل گاز به بخش‌های نیروگاهی، صنایع عمده و پتروشیمی افزایش یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی اظهار کرد: کاهش دما، شدت ماندگاری و گستردگی برودت هوا در ماه‌های گذشته و اولویت قرار دادن مصرف گاز در بخش خانگی سبب شد بر اساس دستورعمل‌های مصوب، گاز مصرفی در بخش‎های نیروگاهی و صنایع عمده کاهش یابد، اما خوشبختانه با بهبود شرایط آب و هوایی، تحویل گاز به بخش‌های یادشده افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعهد گازرسانی در همه بخش‌ها در حال انجام است، افزود: اکنون ۱۵۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر نسبت به بهمن‌ماه تحویل نیروگاه‎‌ها و صنایع می‌شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، به مصرف گاز در صنایع فولاد، پتروشیمی و سیمان اشاره کرد و گفت: به این بخش‌ها هم روزانه ۱۰۵ میلیون مترمکعب گاز تحویل داده می‌شود.

جولایی در پایان به برنامه تعمیرات اساسی اشاره و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی در حال انجام است که به یاری خدا از ابتدای فصل بهار ۱۴۰۲ عملیاتی می‌شود.

کد خبر 469722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =