۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 469906
گازرسانی به چابهار در ایستگاه پایانی

شعله‌های آبی به‌زودی در شهر چابهار برای گازرسانی به نیروگاه‌های چابهار و کنارک، پتروشیمی مکران و شهرهای چابهار و کنارک و روستاهای مجاور این خط انتقال گاز روشن می‌شوند.

به گزارش شانا، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران سال ۱۴۰۱ را «سال سیستان و بلوچستان» نامگذاری و بر اجرا و تکمیل پرشتاب پروژه‌های گازرسانی در این استان تأکید کرد که همسو با آن آبان‌ماه امسال آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پرژه‌های متعدد صنعت گاز در استان سیستان و بلوچستان با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد صنعت گاز برگزار و جشن گازرسانی به شهر خاش برپا شد.

>>> ببینید؛

گاز در یک قدمی چابهار

در ادامه اجرا و تکمیل این پروژه‌ها، قطعات سوم و چهارم پروژه انتقال گاز ایرانشهر - مکران - چابهار - کنارک که پروژه‌ای راهبردی به شمار می‌آید در ایستگاه پایانی است که با تکمیل آن تا پایان امسال، افزون بر تأمین انرژی مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و نیروگاهی، فرصت‌های رشد برای تجارت دریایی مهیا می‌شود تا سنگ‌بنای توسعه متوازن و پایدار در جنوب شرق ایران محکم‌تر بنا شود و فعالان اقتصادی، صنعتی و گردشگری به‌منظور سرمایه‌گذاری، رهسپار جوان‌ترین استان کشور شوند.

گازرسانی به چابهار در ایستگاه پایانی

منوچهر مشهوری، مسئول قطعات سوم و چهارم پروژه انتقال گاز ایرانشهر - مکران - چابهار - کنارک در این باره به خبرنگار شانا گفت: هدف این پروژه، گازرسانی به نیروگاه‌های چابهار و کنارک، پتروشیمی مکران و شهرهای چابهار و کنارک و روستاهای مجاور این خط انتقال است.

وی توضیح داد: این خط از خط لوله هفتم سراسری گاز با سایز ۵۶ اینچ به طول ۲۰۰ کیلومتر منشعب می‌شود و از نزدیکی شهر بمپور تا حدود منطقه‌ای به نام چِب ادامه می‌یابد.

مسئول این پروژه تصریح کرد: پس از آن سایز این خط لوله با سایز ۴۲ اینچ به طول ۴۷ کیلومتر تا چابهار ادامه می‌یابد و خط لوله ۲۰ اینچ به طول ۱۸ کیلومتر برای گازرسانی به نیروگاه و شهر چابهار و خط لوله ۱۶ اینچ به طول ۲۵ کیلومتر برای گازرسانی به نیروگاه و شهر کنارک و صنایع اطراف از آن منشعب می‌شود.

گازرسانی به چابهار در ایستگاه پایانی

مشهوری با بیان اینکه اجرای این پروژه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و تا پایان امسال تکمیل می‌شود، افزود: البته در ادامه آن پروژه‌های تازه‌ای برای گازرسانی به شهرهای اطراف این خط لوله تعریف شده است.

وی با تأکید بر بهره‌مندی حداکثری از تجهیزات و توان داخل در اجرای این پروژه بیان کرد: به جز تولید ورق‌های ۵۶ و ۴۲ اینچ و بخش کمی از شیرآلات و تجهیزات ابزار دقیق، تقریباً همه تجهیزات تولید داخل است و پیمانکاران، مهندسان و کارکنان ایرانی کار را انجام دادند.

مسئول قطعات سوم و چهارم پروژه انتقال گاز ایرانشهر - مکران - چابهار - کنارک یادآور شد: این پروژه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود اجازه خروج از شهرها برای حمل‌ونقل تجهیزات، همچنین حضور کارکنان و کارگران در زمانی متوقف شد، از سویی افزایش نرخ ارز سبب شد تکمیل پروژه با تأخیر روبه‌رو شود، اما سرانجام تا پایان امسال شاهد تکمیل آن هستیم.

گازرسانی به چابهار در ایستگاه پایانی

کد خبر 469906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =