۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
  • کد خبر: 469907
جی‌پی مورگان: روسیه سطح تولید خود را حفظ می‌کند

بانک آمریکایی جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد که روسیه توانایی حفظ تولید نفت خود در سطوح پیش از آغاز تنش‌های مسکو-کی‌یف را دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد که روسیه می‌تواند به‌دلیل تقاضای ثابت ازسوی چین و هند برای محموله‌های نفت خام روسیه، تولید نفت خود را در سطوح پیش از آغاز تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف حفظ کند، اما در عین حال این احتمال وجود دارد که برای تغییر مسیر بخشی از محموله‌های صادراتی فرآورده‌های نفتی خود از کشورهای اروپایی مشکل داشته باشد.

در برآورد این بانک آمریکایی آمده است که ما معتقدیم روسیه می‌تواند تولید نفت خود را در سطح روزانه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه پیش از آغاز تنش‌های مسکو-کی‌یف حفظ کند، اما برای بازگشت به اوج ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه پیش از آغاز بحران شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

جی‌پی مورگان انتظار دارد که تقاضای نفت هند و چین در مجموع امسال یک میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

روسیه تاکنون موفق شده است مسیر صادرات نفت از اروپا را به سمت بازارهای هند، چین و ترکیه تغییر دهد که با وجود اعمال طرح سقف قیمت ۶۰ دلاری برای محموله‌های صادراتی نفت خام روسیه، صادرات این کشور روند افزایشی خود را حفظ کرده است.

انتظار می‌رود صادرات نفت روسیه به چین از طریق دریا در ماه مارس به همراه تقاضای مطلوب هند به یک رکورد برسد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان در ژانویه شاهد کاهش نزدیک به ۴۰ درصدی درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز بوده است.

جی‌پی مورگان اعلام کرد که انتظار می‌رود صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به پایین‌ترین حد ممکن از ماه مه ۲۰۲۲ برسد، زیرا مسکو در تلاش برای تغییر مسیر صادرات فرآورده‌های نفتی است.

این بانک آمریکایی اعلام کرد که احتمال می‌رود مسکو در نیمه دوم سال جاری میلادی رقابت بیشتری با پالایشگاه‌های خاورمیانه داشته باشد.

رویترز پیش‌تر گزارش داده بود که روسیه در نظر دارد صادرات نفت از پایانه‌های غربی خود را با هدف افزایش قیمت نفت خود در ماه مارس در مقایسه با فوریه ۲۵ درصد کاهش دهد.

کد خبر 469907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =