اقتصاد مقاومتی تنها راهبرد توسعه کشور است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راهبرد توسعه کشور است و در این مسیر نقش دانش‌بنیان‌ها اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه، ۲۱ اسفندماه) در نشست تخصصی «بررسی نقش صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال» اظهار کرد: در حالی که سال ۱۴۰۱ رو به پایان است اما شعار امسال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» تازه متولد شده است و به‌طور قطع آغاز یک جریان بزرگ در حوزه دانش‌بنیان‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، اقتصاد دانش‌بنیان را ستون اقتصاد مقاومتی اعلام کرده‌اند، افزود: از آنجا که اقتصاد مقاومتی تنها راهبرد توسعه کشور است بنابراین نقش دانش‌بنیان در این توسعه بسیار با اهمیت است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، وجود مغزها و مغزافزارهای توانمند در کشور را از فرصت‌های ویژه ایران دانست و ادامه داد: بنابراین چرخ توسعه کشور باید بر محور دانش‌بنیان‌ها بچرخد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ بسیار پیشرو در تحقق شعار سال حرکت کرده است و در این مسیر، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر حوزه پتروشیمی را با پیشنهاد سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد صنعت پتروشیمی در زنجیره‌های پایین‌دستی تشکیل شد و امیدواریم در سال جدید این صندوق راه‌اندازی شود.

وی تأکید کرد: امیدوارم سال آینده ۵ تا ۶ پروژه تأثیرگذار توسعه‌دهنده صنایع پایین‌دستی پتروشیمی آغاز شود زیرا ثروت نهایی در صنایع پایین‌دستی و به همت دانش‌بنیان‌ها ایجاد می‌شود.

کد خبر 470267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =