صدور خدمات فنی و مهندسی می‌تواند رقیب بسیار جدی درآمدهای نفتی باشد

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به اقدام‌هایی که از سوی وزارت نفت به‌منظور صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر در حال انجام است، گفت: امیدواریم این موضوع به‌عنوان رقیبی بسیار جدی برای درآمدهای حاصل از صادرات نفت مطرح شود و نتایج آن را در پایان این دولت شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه) در آیین امضای قرارداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با اشاره به اینکه سیاست و رویکرد وزارت نفت دولت سیزدهم، حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی و ساخت بار اول در صنعت نفت است، اظهار کرد: وزارت نفت بالغ بر ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ۹۵ میلیون دلار قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در سال ۱۴۰۱ داشته است.

وی با بیان اینکه شمار شرکت‌های دانش بنیان در وندور لیست وزارت نفت سه برابر شده است، افزود: همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی به غیر از ۱۵ درصد آن داخلی‌سازی شده که مقدار مصرف کاتالیست بومی‌شده سالانه ۳۵ هزار تن با ارزش هزار و ۱۲۰ میلیون دلار است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری به همت بالای گروه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بومی‌سازی صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: ایران امسال صادرکننده کاتالیست به روسیه شد که افتخار بزرگی برای کشور است که بی‌شک نوید افتخارهای دیگر را هم خواهد داد.

زیدی‌فرد ادامه داد: اقدام‌هایی به‌منظور صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر در حال انجام است که با پیگیری‌های جدی رئیس‌جمهوری امیدواریم موضوع صدور خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان رقیبی بسیار جدی برای صادرات نفت در کشور مطرح شود و نتایج آن را در پایان این دولت شاهد باشیم.

وی یادآور شد: وزارت نفت امسال رتبه نخست تولید بار اول اقلام راهبردی و تحریمی را از ریاست جمهوری دریافت کرد.

قرارداد عاملیت بند (ه) تبصره ۱۸ میان مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حمید حیدری، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد و به امضای و مدیران عامل دو شرکت رسید.

سمانه بیدمشک

کد خبر 470399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =