کاهش شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا در ۳ ماه نخست ۲۰۲۳

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا در سه ماه نخست ۲۰۲۳ برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰ (بازه سه ماهه) با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد شرکت‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ مارس (جمعه، ۱۱ فروردین‌ماه) تعداد دکل‌های نفت و گاز خود را در سه ماه نخست کاهش دادند که نخستین افت سه ماهه از سال ۲۰۲۰ است.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش روز جمعه اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۳۱ مارس با سه  دستگاه کاهش به عدد ۷۵۵ رسید.

بر اساس اعلام بیکر هیوز، با وجود کاهش این هفته، مجموع دکل‌ها همچنان نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۲ دستگاه معادل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با یک دستگاه کاهش به ۵۹۲ رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با دو دستگاه  کاهش به عدد ۱۶۰ رسید.

بر اساس این گزارش، مجموع دکل‌های نفتی و گازی آمریکا در ماه مارس دو دستگاه افزایش یافت که نخستین افزایش ماهانه از نوامبر پارسال است.

مجموع دکل‌های نفت و گاز ایالات متحده آمریکا در سه ماه نخست امسال با ۲۴ دستگاه کاهش روبه‌رو شد که نخستین کاهش سه ماه از سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی است.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از افزایش حدود ۷ درصدی در سال ۲۰۲۲، تاکنون حدود یک درصد کاهش داشته است، در همین حال، پس از افزایش حدود ۲۰ درصدی در سال گذشته میلادی، در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مجموع تولید نفت خام آمریکا در مسیر افزایش از رقم روزانه ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۲ به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ و ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ قرار دارد.

رکورد پیشین تولید روزانه نفت آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

داده‌های اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت خام آمریکا در دسامبر پارسال به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین مقدار از اوت ۲۰۲۲ است، همچنین تولید نفت این کشور در ژانویه امسال به ۱۲ میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه رسید که بالاترین مقدار از مارس ۲۰۲۰ به‌شمار می‌آید.

کاهش قیمت گاز سبب شده است بعضی از شرکت‌های اکتشاف و تولید از جمله چساپیک انرژی (Chesapeake Energy Corp) و ساوت‌وسترن انرژی (Southwestern Energy Co) و کام‌استاک ریسورسز (Comstock Resources Inc) از برنامه‌های خود برای کاهش چند دکل گازی و کاهش تولید خبر دهند.

بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید ناخالص گاز طبیعی در ۴۸ ایالت آمریکا با جهش روزانه ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعبی به ۱۱۲.۳ میلیارد فوت مکعب در روز در ژانویه رسید که بیشترین مقدار از زمان ثبت رکورد روزانه ۱۱۲.۴ میلیارد فوتمکعب در نوامبر ۲۰۲۲ است.

کد خبر 470628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =