۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
  • کد خبر: 470837
گزیده‌های نفتی هفته

خبر افزایش ۹ درصدی تولید در بخش نفت و گاز از سوی رئیس‌جمهوری، تکذیب شایعات افزایش قیمت بنزین از سوی وزیر نفت، افزایش مصرف بنزین در ۱۴ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲، افزایش درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۱ و تصمیم غیرمنتظره اوپک برای کاهش سقف تولید در این سازمان را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری این هفته از افزایش ۹ درصدی تولید بخش نفت و گاز در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تولید کشور در این سال رشد امیدوارکننده‌ای داشته است. وی در نشست هیئت دولت بر لزوم انجام اقدام‌های بیشتر در زمینه مدیریت مصرف انرژی تأکید و اعلام کرد: به وزارتخانه‌های ذی‌ربط توصیه می‌شود الگوی مصرف متناسب با رشد تولید را با مشارکت صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران بخش انرژی تهیه و ارائه کنند.

وزیر نفت هم در حاشیه نخستین نشست هیئت دولت در سال ۱۴۰۲ با رد شایعات درباره افزایش قیمت بنزین، گفت که دولت و وزارت نفت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند. وی همچنین از بهره‌برداری از نخستین طرح جمع‌آوری گازهای مشعل در منطقه هویزه طی چند هفته آینده خبر داد.

پالایش و پخش: میانگین مصرف بنزین در ۱۴ روز نخست امسال (یکم تا ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، ۱۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بوده که این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال، ۶ درصد افزایش یافته است.

گاز: محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در این هفته از مصرف ۲۴۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اعلام کرد این مقدار نسبت به سال پیش از آن (۱۴۰۰) بیش از ۳ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

نفت: محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از استفاده حداکثری از منابع و امکانات برای بهبود وضعیت سلامت کارکنان صنعت نفت در سال جاری خبر داد.

پتروشیمی: مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سومین نشست کارگروه اجرایی چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی گفت: با همکاری سازندگان توانمند داخلی، بسیاری از کالاها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت پتروشیمی ایران بومی‌سازی شده است و در زمینه دانش فنی و ساخت کاتالیست‌ها نیز با تکیه بر دانشمندان و پژوهشگران متخصص و کارآمد در مسیر خودکفایی قرار داریم.

دولت و مجلس: علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت این هفته از افزایش درآمدهای دولت از بخش نفت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

بین‌الملل: اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در تصمیمی غیرمنتظره برای کاهش یک میلیون ۶۰۰ هزار بشکه‌ای روزانه تولید نفت این سازمان توافق کردند؛ در نتیجه این تصمیم در نخستین روز بازگشایی بازارها قیمت نفت افزایش ۴ دلاری را تجربه کرد.

کد خبر 470837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =