۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
  • کد خبر: 471487
گزیده‌های نفتی هفته

اخبار مربوط به سخنان رئیس‌جمهوری درباره افزایش فروش نفت، دستاوردهای سفر وزیر نفت به کاراکاس، افزایش ۳۵۸ درصدی سوآپ گاز ایران، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ و تأکید مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر وجود کارت سوخت آزاد اضطراری در همه جایگاه‌های عرضه و ... را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم: سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در نشستی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: افزایش  فروش نفت و تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشور با وجود فشارهای بی‌سابقه دشمن بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های نفتی بین ایران و ونزوئلا: جواد اوجی، وزیر نفت در جریان سفر به کاراکاس و ملاقات با پدرو رافائل تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا اسناد و تفاهم‌نامه‌های تازه‌ای را در زمینه توسعه میدان‌ها، نوسازی پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیی و تجارت نفت امضا کرد.

تعیین الگوی مصرف گاز با روش مهندسی و توزیع فراوانی صورت‌حساب‌ها: اوجی طی این هفته با حضور در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه تعیین گازبهای مشترکان ضمن اشاره به تکلیف دولت برای اصلاح الگوی مصرف از دو روش بهره‌گیری از مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و توجه به توزیع فراوانی صورت‌حساب‌های ۷۵ درصد از مشترکان گاز در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

افزایش ۳۵۸ درصدی سوآپ گاز ایران: مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در هفته‌ای که گذشت از افزایش  ۳۵۸ درصدی سوآپ گاز ایران در سال گذشته میلادی خبر داد و گفت: مقدار گاز سوآپ‌شده در مقایسه با سال ۲۰۲۱، از لحاظ حجمی ۳۵۸ درصد و از لحاظ درآمدی، ۵۳۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین این هفته اقدام‌های شرکت ملی گاز ایران برای جبران ناترازی در زمستان ۱۴۰۲ را تشریح کرد، چگنی با اشاره به اجرای طرح‌های تعویض بخاری‌های کم‌بازده، توسعه کنتورهای هوشمند و افزایش ظرفیت مخازن ذخیره‌سازی گاز در کنار صنایع عمده برای جبران ناترازی گاز در زمستان سال ۱۴۰۲ گفت: تأمین مالی اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از محل صرفه‌جویی گاز خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۲۰۰: محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرحله نخست کارخانه گاز و گاز مایع ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مقرر شده امسال ۵۰ درصد گازهای همراه نفت جمع‌آوری شود که طرح ان‌جی‌ال ۳۲۰۰  یکی از مهم‌ترین طرح‌های تعریف‌شده در این تقویم زمانی است. طرح ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه امسال با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

وجود کارت سوخت آزاد اضطراری در همه جایگاه‌ها: علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشست هماهنگی با مدیران مناطق سی‌وهفت گانه این شرکت با تأکید بر لزوم سامان‌دهی وضع کارت‌های سوخت آزاد موجود در جایگاه‌ها گفت: کارت سوخت آزاد اضطراری در همه جایگاه‌ها موجود است و مردم می‌توانند بدون کمترین مشکلی سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند و هدف از اجرای طرح سامان‌دهی کارت‌های سوخت در مجاری عرضه، بهبود نظام توزیع سوخت با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی برای دریافت سوخت است.

دستیابی ایران به دانش فنی تولید کک اسفنجی: هاشم نامور، مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس در هفته گذشته در نشستی خبری در محل این پالایشگاه از تبدیل پالایشگاه نفت بندرعباس به پتروپالایشگاه در آینده نزدیک و دستیابی به دانش‌فنی تولید کک‌اسفنجی در این پالایشگاه خبر داد و گفت: با تولید کک اسفنجی موردنیاز صنایع آلومینیوم‌سازی در واحدهای جدید این پالایشگاه، ایران جزو هفت کشور برتر جهان در تولید کک اسفنجی قرار می‌گیرد.

نامور همچنین در این نشست از تأمین دانش فنی و منابع مالی طرح ارتقای کیفیت این پالایشگاه خبر داد و اظهار کرد که پالایشگاه نفت بندرعباس هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه بیش از ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام را پالایش و ۱۹ درصد از سبد سوخت کشور را پس از پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان تأمین می‌کند.

چهاردهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی و گردهمایی اعضای بریکس: حسن عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم هفته گذشته از گردهمایی اعضای بریکس در چهاردهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت امسال خبر داد.

چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

دیگر اخبار: قدردانی رئیس مجلس از تلاش کارکنان صنعت نفت برای تأمین سوخت زمستانی، تأکید علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت بر نبود برنامه برای افزایش قیمت در حوزه انرژی، امضای تفاهم‌نامه پتروشیمی با وزارت کار، اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره اخبار ضدونقیض درباره کارت آزاد جایگاه‌داران، آغاز تعمیرات اساسی مجتمع گازی پارس جنوبی، قدردانی رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس از وزیر نفت بابت تأمین سوخت زمستانی، تشکر حسین حسین‌زاده، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس از وزارت نفت بابت دیپلماسی انرژی فعال و رونمایی از پوستر و شعار نمایشگاه نفت از دیگر اخبار نفت در هفته‌ای که گذشت بودند.

کد خبر 471487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =