۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
  • کد خبر: 471720
گزیده‌های نفتی هفته

اخبار مربوط به بهره‌برداری از ۲.۲ میلیارد دلار پروژه نفتی، برگزاری همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با حضور بیش از ۱۵ کشور دنیا و توزیع عادلانه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل بین‌جاده‌ای را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

بهره‌برداری از ۲.۲ میلیارد دلار پروژه: پایان این هفته با سفر استانی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به استان خوزستان هم‌زمان بود که به فرمان او ۲.۲ میلیارد دلار پروژه نفتی به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۱.۴ میلیارد دلار پروژه حوزه نفت و گاز نیز آغاز شد؛ فاز نخست پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با ظرفیت فرآورش روزانه ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه نفت میدان‌های غرب کارون، واحد بخار نیروگاه حرارتی ۱۶۰ مگاواتی غرب کارون به‌عنوان تنها واحد بخار در کشور با بازدهی ۵۵ درصدی، پیش‌تراکم ان‌جی‌ال ۹۰۰ و ان‌جی‌ال ۱۰۰۰ و طرح افزایش برداشت روزانه ۴۵ هزار بشکه‌ای نفت از میدان مشترک آزادگان با حفر، تکمیل و راه‌اندازی ۴۰ حلقه چاه تازه، امروز (جمعه، هشتم اردیبهشت‌ماه) به بهره‌برداری رسیدند و عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز «اهواز - کوهدشت» و طرح توسعه میدان نفتی سهراب هم آغاز شد.

رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌های نفتی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم به‌طور میانگین ۴ درصد بوده که سهم صنعت نفت و گاز در این رشد اقتصادی قابل توجه است، هدف‌گذاری وزارت نفت برای جمع‌آوری گازهای مشعل را نیز ستودنی دانست.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز با تشریح هرکدام از این طرح‌ها، از بهره‌برداری ۱۵ میلیارد دلار پروژه صنایع نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ همسو با تحقق شعار سال که «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، خبر داد.

همایش IPF با حضور بیش از ۱۵ کشور دنیا: مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران روز دوشنبه (چهارم اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری چهاردهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) که ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور صاحب‌نظران، دانشمندان و فناوران بیش از ۱۵ کشور دنیا برگزار می‌شود، بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده برای افتتاح طرح‌های این صنعت در سال ۱۴۰۲ بناست به‌طور میانگین هر ماه یک طرح به بهره‌برداری و ظرفیت صنعت پتروشیمی در پایان سال به سالانه حدود ۹۵ میلیون تن برسد و امسال می‌تواند یکی از سال‌های خوب برای صنعت پتروشیمی با کارنامه قابل قبول و درخشانی باشد.

توزیع عادلانه سوخت: تفاهم‌نامه چهارجانبه سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان بین‌جاده‌ای (سپهتن) در این هفته بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امضا شد که هدف از اجرای آن مدیریت مصرف سوخت، مدیریت هوشمند ترافیک و ایمنی جاده‌ها و اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل بین جاده‌ای براساس پیمایش است.

انتصابات هفته: مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز در حکمی «جمشید شریفی» را به‌عنوان سرپرست امور حقوقی شرکت ملی گاز ایران منصوب کرد.

سایر اخبار: اتصال ۶۵۲ واحد صنعتی استان بوشهر به شبکه گاز کشور، حفر و تکمیل ۹ حلقه چاه نفت در فروردین‌ ۱۴۰۲ در جنوب‌ غرب ایران، توزیع روزانه حدود ۴ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال ۱۴۰۱، کاهش تشریفات واگذاری توسعه میدان‌های نفت و گاز و افزایش ۱۲.۵ درصدی کاربست دستگاه‌های حفاری در دولت سیزدهم از دیگر اخبار هفته جاری بوده است.

پیشنهاد هفته: اگر می‌خواهید در جریان طرح ملی ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی سنگین پالایشگاه بندرعباس قرار گیرید، گزارش «پالایشگاه بندرعباس در مسیر پتروپالایشی شدن» را بخوانید.

کد خبر 471720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =