۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
  • کد خبر: 472327
گزیده‌های نفتی هفته

اخبار مربوط به سفر وزیر نفت به عراق، افزایش ۲ برابری صادرات نفت ایران، برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد و رؤسای اچ‌اس‌ئی صنعت نفت و ... را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

سفر اوجی به عراق: توسعه دیپلماسی انرژی در وزارت نفت دولت سیزدهم همچنان تداوم دارد و جواد اوجی، وزیر نفت روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) در رأس هیئتی به‌منظور تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف انرژی با عراق، وارد بغداد شد.

او در این سفر در جریان دیدار و گفت‌وگو با نخست‌وزیر و وزیر نفت عراق بر حل موانع موجود در زمینه همکاری‌های گازی تأکید کرد. همچنین تفاهم‌نامه همکاری ایران و عراق در پروژه‌های صنعت نفت در جریان سفر وزیر نفت به بغداد در حضور نخست‌وزیر عراق بین وزیران نفت دو کشور امضا شد.

نشست کمیته عالی مشترک ایران و عراق در بخش نفت برای گسترش روابط دو کشور هم روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) به ریاست احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت برگزار شد که محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌های راهگشایی برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق نیز همزمان با برگزاری این نشست از سوی مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت ایران و هشام یاس، مدیرکل آموزش وزارت نفت عراق امضا شد.

افزایش ۲ برابری صادرات نفت ایران و چند خبر دیگر: محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران این هفته اعلام کرد که با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است. او همچنین در سخنان دیگری از برنامه‌ریزی برای حفاری ۳۵ حلقه چاه جدید در پارس جنوبی، افزایش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در این دولت و احتمال کشف لایه جدید گازی در پارس جنوبی خبر داد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد و رؤسای اچ‌اس‌ئی صنعت نفت: این نشست روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) با حضور وزیر نفت و جمعی از مدیران وزارت نفت در سالن همایش‌های کوشک برگزار شد. اوجی در سخنانی اقدام‌های محیط زیستی وزارت نفت در دولت سیزدهم را تشریح کرد و از کاهش ۳۵ درصدی حوادث صنعت نفت در ۱۵ سال اخیر خبر داد.

مظاهر انصاری، مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت نیز با بیان اینکه حوادث در صنعت نفت با سیر نزولی روبه‌روست و این حوادث از ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: باید حوزه‌های پشتیبانی را تقویت کنیم و از موضوع رسیدگی به بحث فرسودگی خطوط انتقال نفت و گاز در دریا و خشکی غافل نشویم.

دیگر خبرها: امضای تفاهم‌نامه احداث کارخانه تولید فرمات سدیم بین یک شرکت چینی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، انتقال بیش از ۶۸ درصد فرآورده کشور از طریق خطوط لوله نفت و  انتشار پنجمین فراخوان ارزیابی صلاحیت مناقصه‌گران دستگاه مرکزی وزارت نفت از دیگر اخبار صنعت نفت در این هفته بودند.

پیشنهاد هفته: دکل ۲۰۲ شرکت پتروایران با هدف نگهداشت و افزایش تولید میدان نفتی منصورآباد، توانسته است طبق زمان‌بندی و برنامه تولید دو حلقه چاه، ۵۹۵۰ متر حفاری انجام دهد که می‌توانید تصاویری از آن را اینجا ببینید.

کد خبر 472327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =