۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
  • کد خبر: 471750

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

تحقق عدالت جنسیتی از اهداف دولت سیزدهم است

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در وزارت نفت به‌خوبی در حال اجراست
تحقق عدالت جنسیتی از اهداف دولت سیزدهم است

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه تحقق عدالت جنسیتی از اهداف دولت سیزدهم است، گفت: نظام‌واره شغلی برای بانوان در دستور کار است که امتیازهای خاصی با توجه به مسئولیت‌های چندبعدی زنان برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به خوزستان، انسیه خزعلی بعدازظهر روز پنجشنبه (هفتم اردیبهشت‌ماه) در نشست با جمعی از بانوان صنعت نفت جنوب کشور با اشاره به توانمندی و مسئولیت‌پذیری بانوان اظهار کرد: تحقق عدالت جنسیتی از اهداف دولت سیزدهم است که امیدواریم در جنبه‌های مختلف اجتماعی، اداری و موقعیت‌های علمی و فرهنگی شاهد بروز و ظهور آن باشیم.

وی افزود: دولت نخستین گام را برای ارتقای ساختار بانوان برداشت و در ستاد ملی زن و خانواده دو نشست با ۶ مصوبه داشتیم که تمام این مصوبات به‌منظور توانمندسازی زنان، برقراری عدالت، پشتیبانی‌ها و حمایت‌های ویژه‌ای است که از زنان به عمل خواهد آمد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باعث مسرت است که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در وزارت نفت و شرکت‌های وابسته به‌خوبی در حال اجراست، گفت: اگرچه هنوز امکان اجرای بعضی مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به‌دلیل نیاز داشتن به پشتوانه بودجه و زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد و هنوز به صورت وسیع اجرا نشده است، نگاه مدیران و فرهنگ‌سازی آن بسیار اهمیت دارد.

خزعلی تصریح کرد: نظام‌واره شغلی در دستور کار است که مشاغل به صورت ویژه برای زنان دیده و امتیازات خاصی با توجه به مسئولیت‌های چندبعدی زنان در نظر گرفته شود که باید به‌صورت عملیاتی به ادارات ابلاغ شود و امیدواریم به‌زودی این برنامه به ثمر برسد.

وی با اشاره به اینکه ارزشیابی بانوان در دوره بارداری و شیردهی درگذشته پایین‌ترین ارزشیابی بود، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت ماده‌ای در حال مصوب شدن است که بالاترین ارزشیابی را خانم‌هایی اخذ کنند که در دوره بارداری و شیردهی هستند. این نشان‌دهنده این است که ما یک‌بعدی نگاه نمی‌کنیم و نقش پررنگ خانم‌ها را در حمایت و تربیت نسل می‌بینیم و برای آن ارزش قائل هستیم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه درخواست‌ها برای سن بازنشستگی بانوان متفاوت است؛ برخی خواستار کم شدن و بعضی خواستار بیشتر شدن سن بازنشستگی هستند، افزود: دنبال این هستم که سن بازنشستگی را به صورت منعطف و شناور داشته باشیم و خانم‌ها با توجه به شرایط خود بازنشسته شوند همان‌طور سن کار می‌تواند شناور باشد و محدودیت نداشته باشد.

کد خبر 471750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =