۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 472218
قیمت نفت افزایش یافت

قیمت‌ نفت روز دوشنبه به‌دنبال کاهش نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی در آمریکا افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی ایالات متحده سبب افزایش ۳ درصدی قیمت‌های نفت در روز دوشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) شد. در همین حال، برخی معامله‌گران بر این باورند که کاهش اخیر قیمت‌نفت در سه هفته پیاپی که برای نخستین بار از ماه نوامبر تاکنون اتفاق افتاده، بیش از حد بوده است.

گزارش مربوط به کار در آمریکا در ماه آوریل سبب شد قیمت‌ نفت روز جمعه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) ۴ درصد افزایش یابد، هرچند ثبات در بازار کار این کشور ممکن است بانک مرکزی آمریکا را مجبور کند سود بانکی را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه ساعت ۱۲ به وقت گرینویچ با یک دلار و ۸۳ سنت، معادل ۲.۴ درصد، افزایش به ۷۷ دلار و ۱۳ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا (WTI) نیز روز دوشنبه با ۲ دلار و ۶ سنت، معادل ۲.۹ درصد افزایش با قیمت ۷۳ دلار و ۴۰ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

تینا تانگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتس گفت: انتشار گزارشی درباره ثبات در بازار کار آمریکا و در نتیجه کاهش نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی قریب‌الوقوع در این کشور سبب بهبود سهام انرژی در بازار وال‌استریت در روز جمعه شد و به‌دنبال آن، قیمت‌ نفت نیز افزایش یافت.

نفت خام برنت هفته گذشته را با کاهش حدود ۵.۳ درصدی به پایان رساند، این در حالی است که قمت نفت خام آمریکا حتی پس از افزایش روز جمعه با افت ۷.۱ درصدی همراه بود. قیمت‌ هر دو شاخص نفتی برای نخستین بار از ماه نوامبر تاکنون سه هفته پیاپی کاهش یافته بود.

کد خبر 472218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =