بهره‌گیری وزارت نفت از زنان متخصص ستودنی است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از ارتقای جایگاه بانوان صنعت نفت به رویکرد مدیران بستگی دارد، گفت: وزارت نفت به‌عنوان یک وزارتخانه تخصصی از زنان فارغ‌التحصیل بهره‌ گرفته و این پیام مهمی برای دختران جوان جامعه است.

به گزارش خبرنگار شانا، فاطمه قاسم‌پور روز دوشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در نشست سراسری شبکه مشاوران زنان و خانواده صنعت نفت که با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، زینب قیصری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت و مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی برگزار شد، با بیان اینکه مذاکرات زیادی با امور زنان و خانواده وزارت نفت درباره‌ ساختار این امور در این وزارتخانه داشته‌ایم، اظهار کرد: دستاورد جدی در بستر انقلاب اسلامی، حضور زنان متخصص در عرصه اداره کشور است.

وی حضور زنان در جامعه را یکی از دغدغه‌های ذهنی رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: افزون‌ بر توانمندسازی زنان در صنعت نفت و دیگر نهادهای دولتی باید به آنها اعتماد کرد و برای حضور پررنگ‌شان در جامعه فرصت‌ آزمون و خطا داد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث مدیریت مردان نگرانی وجود ندارد، اظهار کرد: درباره زنان ابتدا بحث توانمندسازی است و بعد مدیریت زنان در جامعه که فرصت دادن به زنان در عرصه مدیریت جزو توانمندسازی زنان است.

قاسم‌پور با بیان اینکه ساختار جامعه برای حضور زنان باید آماده شود، ادامه داد: بحث فضای ساختاری در ستاد ملی زن و خانواده طبق مصوبه دولت در سال ۱۳۸۹ پیشرفت مطلوبی داشت، اما در دولت یازدهم این مصوبه لغو و سمت مشاور زنان و خانواده تبدیل به یک سمت انشایی شد.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی زن و خانواده در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ گام مطلوبی برای تثبیت سمت مشاور زنان و خانواده برداشته شد، اما کافی نبوده و نگرانی مجلس و معاونت امور زنان همچنان باقی است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه رویدادی مهم در بحث توسعه و قانون‌گذاری در جامعه است، افزود: اقدام‌هایی درباره مشاور امور زنان در مجلس و معاونت امور زنان در حال انجام است، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به مشورت با زنانی که در این موقعیت‌ها حضور دارند و موانع این کار را می‌شناسند، نیاز داریم و با همتی که امور زنان و خانواده‌ وزارت نفت دارند، امیدواریم موانع پیش‌رو حل شود.

قاسم‌پور اظهار کرد: پیش از این بودجه‌ مستقلی در امور زنان وجود نداشت و در دولت دهم نیز بودجه ۲۵ صدم درصدی وجود داشت که در استانداری‌ها برای امور زنان و خانواده استفاده می‌شد، اما امسال با همت مجلس و دولت این عدد به یک درصد رسیده و امور زنان وزاتخانه‌ها نیز بحث جدی در این باره دارند تا موانع را برطرف و کارهایی را که مدنظر هست عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: برای اینکه آسیبی به نقش زنان در خانواده وارد نشود، باید موازنه‌ای بین نقش زنان در اشتغال و خانواده برقرار شود و زنان این دو عرصه را در کنار هم به بهترین شکل ممکن پیش ببرند. در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بخشی از این مباحث وجود دارد، اما برای موازنه‌ شغلی کافی نیست.

کد خبر 472220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =