رفع نشتی از خط لوله نفت در عمق بیش از ۶۰ متری آب‌های خلیج‌فارس انجام شد

مدیر منطقه عملیاتی سیری شرکت نفت فلات قاره گفت: با اقدام به‌موقع کارکنان این شرکت و بستن کلمپس، خط لوله نصر که در عمق بیش از ۶۰ متری آب‌های خلیج‌فارس در سه نقطه دچار آسیب شده بود تعمیر شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره، علیرضا علیخانی‌ها بیان کرد: ۲۶ اسفندماه پارسال با مشاهده نشتی در این خط لوله و تحمیل کاهش تولید به منطقه سیری، عملیات نصب کلمپس و رفع نشتی که به‌دلیل عمق بیش از ۶۰ متر در این ناحیه با استفاده از غواصی اشباع امکان‌پذیر بود، انجام شد.

وی افزود: پس از فشارگذاری و آزمون خط، سوراخ دیگری شناسایی و بلافاصله تعمیر خط با نصب کلمپس بعدی تکرار شد.

مدیر منطقه عملیاتی سیری گفت: به‌دلیل خرابی‌ها و نامساعد بودن شرایط دریا و وضع جوی، عملیات در شرایط دشوار و مدت زمان بیشتر سرانجام تکمیل و خط لوله فشارگذاری و آماده خدمت شد.

علیخانی‌ها در پایان تصریح کرد: پس از تعمیر خط، اقدام‌های لازم برای پیگرانی هوشمند و تشخیص مقدار و محدوده آسیب‌دیده خط لوله برنامه‌ریزی‌ شد که از سوی بازرسی فنی ستاد پیگیری خواهد شد.

با وجود پیگرانی منظم و تزریق مداوم مواد ضدخوردگی به خط لوله ۱۴ اینچ انتقال نفت سکوی DPH به سکوی DPG در میدان الوند منطقه سیری برای نخستین بار در دی‌ماه سال ۹۸ این خط سوراخ و با نصب کلمپس رفع نشتی شده بود.

تکرار مداوم نشتی خطوط لوله، نشان‌دهنده فرسودگی و لزوم نوسازی و بازسازی آن است که این مهم در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار دارد.

کد خبر 472704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =