سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری پترول در مسیر تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس گفت: گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان با سرمایه‌گذاری‌های گسترده در مسیر تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی گام بر می‌دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رشید قانعی در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه ۶ طرح در دست اجرا داریم گفت: امید است تا پایان امسال چند واحد از این طرح‌های تکمیلی صنعت پتروشیمی به مرحله پیش‌ راه‌اندازی برسند.

وی با اشاره به پیشرفت ساخت طرح پتروشیمی صدف در عسلویه و مجموعه ESBR که تولیدکننده ماده اولیه لاستیک است، اظهار کرد: طرح ارغوان‌گستر در ایلام نیز در دست اجراست که طرحی برای تولید پلی‌پروپیلن است و منجر به افزایش ظرفیت و تولید بیشتر برای صنایع مبتنی بر پلی‌پروپیلن می‌شود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) همچنین با اشاره به طرح در دست ساخت این گروه در کرمانشاه افزود: در شهر سنقر، مجموعه کاربردی متیل‌آمین را در دست اجرا داریم که پیش‌بینی می‌شود نیاز صنایع گوناگون از جمله صنعت بهداشت را تأمین کند.

قانعی همچنین با اشاره به اجرای طرح پلی‌آلومینیوم کلراید پتروشیمی ارومیه اظهار کرد: در کنار پتروشیمی لردگان، مجموعه کریستال ملامین را تحت عنوان پتروآرمند لردگان و در منطقه ماهشهر نیز برای نخستین بار در کشور طرح تولید سودپرک را از سوی شرکت پترو پرک پویا در دست اجرا داریم.

وی در مورد نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نیز با تأکید بر اینکه نمایشگاه فرصتی است تا عناصر مختلف فعال در صنعت نفت، پتروشیمی و گاز بتوانند همکاری بهتری داشته باشند، گفت: هر سال نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود و امید است امسال نیز دستاوردهای مطلوبی حاصل شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و پیمانکار بتوانند قراردادهای بیشتری منعقد کنند و در نتیجه میزان داخلی‌سازی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بیشتر شود.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه (شنبه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 472773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =