صنایع تکمیلی متیل‌آمین ایجاد می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری ایجاد صنایع تکمیلی و پایین‌دست متیل‌آمین در شهرستان سنقر استان کرمانشاه بین گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس و شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری ایجاد صنایع تکمیلی و پایین‌دست متیل‌آمین در شهرستان سنقر استان کرمانشاه امروز (جمعه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بین رشید قانعی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس و مسعود اسم‌خانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین با حضور عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا شد.

رشید قانعی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) در این آیین گفت: وظیفه اصلی پتروشیمی براساس مسئولیتی که هلدینگ خلیج فارس به این شرکت سپرده است، تکمیل زنجیره ارزش است و در این مسیر از همکاری با همه هلدینگ‌های همراه استقبال می‌کند.

وی افزود: امیدواریم پس از انجام مطالعات مختلف این طرح، همکاری مشترکی با شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) داشته باشیم.

مسعود اسم‌خانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین نیز در این آیین اظهار کرد: این طرح یکی از حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی به‌شمار می‌آید که براساس این تفاهم‌نامه توافق کرده‌ایم در صنایع تکمیلی طرح در دست اجرای متیل‌آمین سنقر با پترول همکاری کند.

وی ادامه داد: تاپیکو همسو با توسعه زنجیره صنعت پتروشیمی در کشور گام برمی‌دارد و امیدواریم اجرای این طرح نقش مؤثری در توسعه و ایجاد اشتغال‌زایی شمال غرب کشور داشته باشد.

براساس این تفاهم‌نامه، پس از بررسی و مطالعه طرح‌های تکمیلی و پایین‌دستی متیل‌آمین در مدت ۶ ماه همسو با شعار سال ۱۴۰۲؛ «مهار تورم و رشید تولید» و نیاز کشور به تأمین مشتقات با هدف جلوگیری از خروج ارز و ارزآوری و اشتغال‌زایی پایدار برای اجرای صنایع تکمیلی و پایین‌دستی این محصول اقدام می‌شود.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه (شنبه) به‌کار خود پایان می‌دهد، نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان است.

کد خبر 472850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =