چگونگی تأمین مالی طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی موانع موجود بر سر راه اجرا و تأمین مالی طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی کشور در نشست این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مالک شریعتی‌نیاسر در تشریح نشست عصر روز دوشنبه (هشتم خردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و معاونان وی برگزار شد، گفت: این نشست به بررسی موانع مربوط به اجرا و تأمین مالی طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی کشور اختصاص داشت، همچنین درباره طرح‌های تازه وزارت نفت مانند پالایشگاه شهید سلیمانی و پالایشگاه مروارید مکران نیز مکاتباتی را با معاونت حقوقی ریاست جمهوری خواهیم داشت تا موانع حقوقی سرمایه‌گذاری بانک‌ها در این طرح‌ها رفع شود.

وی افزود: اعضای کمیسیون انرژی معتقدند اگر طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی به‌سرعت اجرا شوند، می‌توانند مشکلات اقتصادی مابقی طرح‌های پیشران کشور را سریع‌تر حل کنند، بورس را رونق دهند و تحریم‌ها را بیشتر از گذشته خنثی کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: همچنین تکمیل بخش‌های پتروشیمی در پایین‌دست نیز سبب ایجاد اشتغال خواهد شد، از این رو امیدواریم با پیگیری کمیسیون انرژی موانع برطرف شود و شاهد سرعت گرفتن اجرای طرح‌های گذشته و طرح‌های جدید در صنعت نفت باشیم.

کد خبر 473478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =