حجم تبادلات تجاری ایران و عمان بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است

سخنگوی دولت گفت: حجم تبادلات تجاری ایران و عمان در سال گذشته به حدود ۲ میلیارد دلار رسیده که بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، نهم خردادماه) در نشست خبری به سفر اخیر پادشاه عمان به ایران اشاره و اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد سفر سلطان عمان به ایران بودیم که همسو با تداوم دیپلماسی همسایگی انجام شد و در چهار حوزه مختلف انرژی، بهداشت، حمل‌ونقل و تجارت توافق‌های خوبی میان دو کشور صورت گرفت، همچنین مقام‌های دو کشور اشتراک نظر جدی پیرامون روابط دوجانبه دارند.

وی با بیان اینکه در این سفر چهار سند همکاری به امضای دو طرف رسید، افزود: حجم تبادلات تجاری دو کشور پارسال به حدود ۲ میلیارد دلار رسیده که بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه صادرات به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه در دو ماه اول ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: طبق تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری ۰.۲ درصد کاهش یافت و نرخ بیکاری در ۲۳ استان کشور نیز تک‌رقمی شد.

بهادری‌جهرمی به موضوع تغییر ساعت کار اداره‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه اشاره و اظهار کرد: باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشیم و دولت این کار را از خود آغاز کرده و وزارت نیرو نیز مشوق‌های خوبی در نظر گرفته است.

کد خبر 473512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =