تأکید دبیرکل اوپک بر نقش مثبت توافقنامه همکاری در ثبات بازار نفت

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و سی‌ونهمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی بر کمک‌های مثبت توافقنامه همکاری (DoC) به‌منظور برقراری ثبات در بازار جهانی نفت تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، هیثم الغیص روز سه‌شنبه (نهم خردادماه) در یکصد و سی‌ونهمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) بر نقش مثبت کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیرعضو این سازمان حاضر در توافقنامه همکاری (DoC) برای حمایت از برقراری ثبات پایدار در بازار جهانی نفت تأکید کرد.

یکصد و سی‌ونهمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک طی روزهای ۳۰ و ۳۱ ماه مه (نهم و دهم خردادماه) برگزار شد.

الغیص همچنین تصریح کرد: گروه متشکل از این کشورها در شرایط غیرعادی در صورت لزوم تلاش‌های فوق‌العاده‌ای را برای برقراری ثبات در بازار نفت به‌نفع تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، صنعت نفت و اقتصاد جهانی گسترده‌تر انجام داده‌اند.

دبیرکل اوپک ضمن تأکید بر چالش‌های سرمایه‌گذاری پیش‌روی صنعت نفت، یادآور شد: کمبود سرمایه‎گذاری سبب کاهش ظرفیت مازاد، محدودیت در تولید و کاهش تولید پالایشگاه‌ها در زمان تداوم افزایش تقاضا برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی شده است.

وی افزود: همه سیاستگذاران و ذینفعان باید برای ایجاد فضایی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت با منابع مالی کافی با یکدیگر همکاری کنند. فضایی که برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه مناسب باشد.

هیئت کمیسیون اقتصادی اتاق فکر اقتصادی و فنی اوپک است که دو بار در سال پیش از نشست‌های عادی اوپک برگزار می‌شود، این هیئت به‌طورمنظم شرایط بازار و تحولات اقتصاد جهان را بررسی می‌کند.

کد خبر 473615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =