افزایش ۱۱۵ درصدی فروش سوخت مرزی منطقه کردستان/ احداث ۹ جایگاه جدید عرضه سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: پارسال ۵۶۳ میلیارد تومان درآمد ارزی ناشی از فروش سوخت این منطقه به حساب خزانه واریز شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جهانبخش نوکانی از توزیع مجموع ۶۰۳ میلیون لیتر بنزین، ۴۹۳ میلیون لیتر نفت‌گاز و ۳۲ میلیون لیتر مصرف نفت سفید در این منطقه در سال گذشته خبر داد و گفت: مقدار توزیع گاز مایع در این مدت ۲۷ هزار تن بود.

وی افزود: به‌طور میانگین روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در منطقه کردستان در سال ۱۴۰۱ توزیع شده است، همچنین پارسال در مجموع ۱۹۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در این منطقه توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از اختصاص ۱۲۸ میلیون لیتر نفت‌گاز به بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: ۳۲ هزار دستگاه ادوات کشاورزی در استان کردستان وجود دارد که با نفت‌گاز فعالیت می‌کنند، همچنین پارسال ۲۹۴ میلیون لیتر نفت‌گاز به نیروگاه‌های منطقه کردستان ارسال شد.

تبدیل رایگان ۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در استان کردستان

نوکانی درباره تبدیل خودروهای عمومی به گازسوز بیان کرد: در قالب طرح رایگان تبدیل خودروهای عمومی در کشور، در استان کردستان نیز ۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو تاکنون به دوگانه‌سوز تبدیل شده است.

وی افزود: ۹۵ درصد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در منطقه کردستان تاکنون استانداردسازی شده‌اند.

احداث ۹ جایگاه جدید عرضه سوخت در منطقه کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان همچنین از فعال بودن ۸۸ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۵۴ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در این منطقه خبر داد و گفت: ساخت و احداث هفت جایگاه سوخت مایع و ۲ جایگاه سی‌ان‌جی نیز در دستور کار این منطقه قرار دارد.

نوکانی از جذب ۱۸ دستگاه نفتکش جدید در سال گذشته خبر داد و گفت: با اضافه شدن این تعداد، در مجموع ۲۲۷ دستگاه نفتکش در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان قرار دارد.

وی تعداد بازدیدهای کنترل کیفیت این منطقه از مصرف‌کنندگان عمده در سال ۱۴۰۱ را ۵ هزار و ۵۰۰ بازدید اعلام کرد و گفت: ۹ هزار و ۹۵۰ بازدید نیز مربوط به خدمات بازرسی و کنترل کمیت بوده است.  

اجرای موفقیت‌آمیز طرح سامان‌دهی کارت‌های آزاد جایگاه‌داران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اقدام‌هایی را که در حوزه جمع‌آوری کارت آزاد انجام شده است شامل جلسه با مالکان و متصدیان جایگاه‌ها، جلسات با مقام‌های ارشد استان در ارتباط با بحث قاچاق و ... اعلام کرد و گفت: موضوع فرهنگ‌سازی استفاده از کارت سوخت شخصی با جلسات برگزارشده و اطلاع‌رسانی لازم از سوی روابط عمومی با برگزاری نشست‌های متعدد خبری و نصب بنر و...، حتی در تریبون نماز جمعه استان نیز مطرح و پس از اطلاع‌رسانی لازم، طرح در تمامی جایگاه‌ها اجرایی شد و هم‌اکنون هر سکوی جایگاهی، تنها یک کارت دارد که البته در برخی جایگاه‌های حساس مرزی، به هر جایگاه یک کارت آزاد اختصاص داده شده است.

نوکانی افزود: در دو شهرستان بانه و مریوان، در مجموع ۲۰ جایگاه مرزی داریم که در تمامی اینها طرح سامان‌دهی کارت سوخت جایگاه‌داران اجرایی شده است.

وی درباره اقدام‌های انجام‌شده منطقه کردستان در سال ۱۴۰۱ گفت:‌ پارسال ۴ هزار متر از یک قطعه زمین که ۱۵ سال غصب شده بود، از طریق مقام‌های قضایی بازپس‌گرفته شده و تبدیل به پارکینگ نفتکش‌ها شد و مابقی زمین نیز در حال باز پس‌گیری است.

رتبه نخست کشف قاچاق سوخت در استان کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، میزبانی و تأمین سوخت زائران کربلا در سال گذشته برای نخستین بار را از جمله افتخارات این منطقه خواند و گفت: پارسال برای نخستین بار در مرز باشماق سوخت‌رسانی به زائران کربلا انجام شد. با اضافه کردن یک جایگاه جدید، سوخت‌رسانی به ۶۰ هزار زائر خروجی از مرز باشماق را انجام دادیم و هیچ‌گونه کمبودی وجود نداشت.

نوکانی همچنین به کسب رتبه برتر کشف قاچاق سوخت در استان از بین کل ادارات استان اشاره کرد و گفت: در سوخت‌رسانی اربعین و کشف قاچاق سوخت از طریق فرمانداران و ادارات نظامی استان تقدیر شدیم.

وی سوخت‌رسانی به خانوارهای سخت‌گذر بدون گاز طبیعی را از دیگر اقدام‌های هر سال این منطقه پیش از آغاز فصل سرما خواند و بیان کرد: هم‌اکنون ۱۰ هزار خانوار روستایی در استان کردستان مصرف‌کننده نفت‌ هستند و در مناطق سخت‌گذر زندگی می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به مذاکراتی با واحدهای دانشگاهی استان در ارتباط با دیپ‌های اندازه‌گیری نفتکش و مخازن اشاره کرد و گفت: امیدواریم با مکاتبات انجام‌شده این مذاکرات درباره نیازمندی‌های این منطقه به نتیجه برسد.

کد خبر 473747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =