ایران و ونزوئلا گام‌های مطلوبی برای توسعه روابط در حوزه‌ انرژی برداشته‌اند

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران و ونزوئلا در سال‌های گذشته گام‌های خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی و خدمات فنی و مهندسی برداشته‌اند، گفت: امروز دو کشور مصمم به توسعه روابط در حوزه‌های مختلف هستند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه (۲۲ خردادماه) به وقت محلی در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود که در جریان برنامه‌های سفر رسمی به این کشور برگزار شد، با تمجید از سال‌ها مقاومت مردم ونزوئلا برابر امپریالیسم و ادای احترام به قهرمانان ملی این کشور اظهار کرد: ایران و ونزوئلا منافع و دیدگاه‌های مشترکی در زمینه‌های استقلال‌طلبی، آزادی و عدالت‌خواهی دارند که سبب شده است مردم این دو کشور کنار هم قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مردم ایران و ونزوئلا دارای دشمنان مشترکی هستند که نمی‌خواهند ما مستقل زندگی کنیم، افزود: ملت ایران در طول سال‌های گذشته دوستی خود را با مردم ونزوئلا اثبات کرده و همواره نشان داده که دوست روزهای سخت آنهاست.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه روابط بین ایران و ونزوئلا روابط دیپلماتیک معمولی نیست، بلکه راهبردی است، تصریح کرد: برخورداری از منافع، نگاه و دشمن مشترک، همکاری‌های فی‌مابین را عمیق و راهبردی کرده است.

رئیسی با اشاره به افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور از ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به بالای ۳ میلیارد دلار افزود: حجم مبادلات تجاری فی‌مابین در گام نخست به ۱۰ میلیارد دلار و در گام دوم به ۲۰ میلیارد دلار قابل افزایش است.

وی امضای ۱۹ سند همکاری بین دو کشور در عرصه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، انرژی و علمی و فناوری را جلوه‌ای از اراده دو طرف برای گسترش روابط فی‌مابین توصیف و تصریح کرد: امیدوارم با اجرای این اسناد بتوانیم گام بلندی در ارتقای سطح روابط دو کشور برداریم.

کد خبر 474059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =