سازمان تأمین اجتماعی و بهداشت و درمان صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

سازمان تأمین اجتماعی و بهداشت و درمان صنعت نفت با هدف بهره‌گیری از بستر نسخه الکترونیک و گسترش سلامت الکترونیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، سید مهدی هاشمی، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۲۳ خردادماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با بیان اینکه هدف از این تفاهم‌نامه بهره‌گیری از بستر نسخه الکترونیک در سطح کشور است، گفت: با اجرای این طرح، گامی بزرگ درباره تکمیل پرونده الکترونیک سلامت صنعت نفت نیز برداشته خواهد شد و با فراهم شدن زیرساخت‌های یادشده، هزینه‌ها درمانی کاهش می‌یابد و کیفیت خدمات برای کارکنان صنعت نفت و افراد زیر پوشش آنها را به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر بحث پشتیبانی، نگهداری و پایداری بستر نسخه الکترونیک در سطح کشور از سوی سازمان تأمین اجتماعی در دو سال اخیر گفت: سازمان تأمین اجتماعی در کشور با به‌کارگیری نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه‌های درمانی، کار بسیار ارزشمندی را انجام داده است که امیدواریم با همکاری و تلاش دو طرف در حوزه فنی به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در این زمینه دست یابیم تا شاهد فرآیند درمان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هرچه بهتر باشیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: استحقاق‌سنجی بیمه درمانی، استقرار نظام رسیدگی آنلاین و رهگیری اصالت دارو، حذف دفترچه‌های کاغذی و بسترسازی استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده از جمله مفاد این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

رضا تیرگر، سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون نشست‌های متعددی با سازمان تأمین اجتماعی برای استفاده از پنل نسخه‌نویسی الکترونیک برگزار شده است، گفت: برای الزام‌های قانونی بودجه مبنی بر حذف دفترچه‌های درمانی در کشور، الگوهای مختلف برای اجرای طرح در این نشست‌ها بررسی شد.

وی افزود: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در حوزه درمان مستقیم (مراکز ملکی نفت)، امکان ارائه خدمات بدون نیاز به دفترچه‌های درمانی از سال گذشته فراهم شده است، همچنین در حوزه درمان غیرمستقیم (مراکز غیرملکی نفت)، با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و سازمان تأمین اجتماعی، امکان بهره‌گیری از پنل نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور حذف دفترچه‌های درمانی برای خارج از سازمان نیر فراهم می‌شود.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: این نرم‌افزار (نسخه‌های الکترونیک) بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا سه ماه آینده عملیاتی خواهد شد تا شاهد کاهش زمان پذیرش بیماران و جلوگیری از خطای ورود اطلاعات نسخ باشیم. پس از اجرای کامل طرح، اطلاعات نسخ سرپایی مراکز بیرونی، به‌صورت کاملاً الکترونیکی به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ارسال و رسیدگی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری خدمات تأمین‌ اجتماعی نیز با بیان اینکه در حوزه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی پیشتاز بوده است، گفت: هم‌اکنون به بیش از ۵۰ میلیون نفر خدمات الکترونیکی در کشور ارائه می‌شود و روزانه ۷۰۰ هزار نسخه الکترونیکی صادر و از این تعداد ۵۶۰ هزار نسخه تأیید می‌شود.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از زیرساخت‌ها و تجربه‌های تأمین اجتماعی در حوزه الکترونیکی شدن خدمات درمانی برای نخستین بار استفاده خواهد کرد، از این رو سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی نیز می‌توانند از این خدمات بهره ببرند.

کد خبر 474076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =