۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
  • کد خبر: 474080
نفت برنت به سطوح ۷۳ دلار برای هر بشکه رسید

قیمت‌ جهانی نفت خام با وجود افزایش نگرانی‌ها درباره تقاضا، در پی تقاضای معامله‌گران برای خرید ارزان اندکی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۲۳ خردادماه) به‌دلیل تقاضای معامله‌گران برای کالاهای با ارزش پولی بالا به‌دلیل قیمت‌های پایین‌تر برای فروش تا حدودی پس از سقوط روز دوشنبه (۲۲ خردادماه) احیا شد اما به‌دنبال احتیاط سرمایه‌گذاران در برابر تصمیم‌های کلیدی بانک‌های مرکزی و داده‌های ضعیف اقتصادی چین افزایش قیمت محدود بود.

نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۱۰ و ۳۴ دقیقه صبح روز سه‌شنبه (۲۳ خردادماه) با یک دلار و ۴۷ سنت یا ۲.۱ درصد افزایش، ۷۳ دلار و ۳۱ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی با یک دلار و ۲۰ سنت یا ۱.۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۳۲ سنت برای هر بشکه رسید.

ارزش سهم‌هایی که اغلب همراه با نفت معامله می‌شوند هم افزایش یافت.

عقب‌ماندگی ۶ ماهه برنت، ساختاری در بازار که به موجب آن معاملات آتی با تاریخ کوتاه‌تر بالاتر از قراردادهای با تاریخ طولانی‌تر معامله می‌شود، با یک دلار و ۳۰ سنت افت به پایین‌ترین حد خود از ماه مارس رسید که نشان‌دهنده تزلزل اعتماد بازار به تقاضای بیش از عرضه در طول سال جاری میلادی است.

جیووانی استانوو، استراتژیست مؤسسه یوبی‌اس در این باره گفت: برای اینکه فعالان بازار دوباره موقعیت‌های خرید ایجاد کنند، احتمالاً باید شاهد کاهش بیشتر سطح ذخیره‌سازی‌ها باشیم.

هر دو شاخص در روز دوشنبه حدود ۳ دلار برای هر بشکه سقوط کردند. تحلیلگران بر افزایش عرضه جهانی و نگرانی درباره رشد تقاضا درست پیش از انتشار آمار تورم ایالات متحده و پایان نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه (۲۴ خردادماه) تأکید کردند.

کد خبر 474080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =