نگرانی از بازگشت رکود اقتصادی قیمت نفت را کاهش داد

تشدید نگرانی درباره شرایط اقتصاد جهان سبب تشدید افت قیمت‌های جهانی نفت خام شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، قیمت نفت روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) در پی تشدید نگرانی‌ها درباره اقتصاد جهانی کاهش یافت و جهش بیش از یک دلاری روز دوشنبه (۱۵ خردادماه) پس از اعلام تصمیم عربستان برای کاهش عرضه داوطلبانه و تداوم کاهش عرضه ائتلاف اوپک‌پلاس در نشست وزارتی روز یکشنبه (۱۴ خردادماه) را از بین برد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۴ و ۵۶ دقیقه به وقت گرینویچ با ۴۰ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۸۹ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا نیز با ۳۵ سنت کاهش ۰.۵ درصد ۷۱ دلار و ۳۹ سنت به ازای هر بشکه رسید.

هر دو شاخص در روز دوشنبه بیش از یک دلار افزایش یافتند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر فیلیپ نوا، در یادداشتی گفت: ترس از رکود از آنجا که چشم‌انداز تیره و تار شرایط اقتصادی، کاهش نرخ رشد اقتصادی را پیش‌بینی می‌کند، با وجود تلاش‌های اوپک‌پلاس برای افزایش قیمت، جلو رشد قیمت این کالای راهبردی را گرفته است.

منابع بازار روز سه‌شنبه با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا اعلام کردند ذخیره‌سازی‌های بنزین آمریکا در هفته منتهی به دوم ژوئن (۱۲ خردادماه) حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و ذخیره‌سازی‌های فرآورده‌های تقطیری حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

در همین حال اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد رشد تولید نفت خام آمریکا امسال شتاب می‌گیرد، اما رشد تقاضا در مقایسه با انتظارهای پیشین کُند خواهد بود.

کد خبر 473744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =