۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
  • کد خبر: 473734
تصمیم کاهش عرضه اوپک‌پلاس مانع افت قیمت نفت نشد

قیمت‌ نفت با وجود اعلام کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای از سوی عربستان و تداوم کاهش عرضه اوپک‌پلاس تا سال ۲۰۲۴ در پی نگرانی‌های اقتصادی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از بالا رفتن بیش از ۲ دلاری قیمت نفت در روز دوشنبه (۱۵ خردادماه) به‌دلیل تصمیم اوپک‌پلاس برای تداوم کاهش عرضه تا سال ۲۰۲۴ و داوطلب شدن عربستان برای کاهش عرضه روزانه یک میلیون بشکه‌ای برای ماه ژوئیه افزون بر ۵۰۰ هزار بشکه در روز، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۱۶ خردادماه) در پی غلبه عامل نگرانی‌ها درباره رشد اقتصاد جهانی بر تعهد ریاض به تعمیق کاهش عرضه، بیش از یک دلار برای هر بشکه سقوط کرد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ۳۳ سنت یا ۱.۷۳ درصد کاهش تا ساعت ۹ و ۲۳ دقیقه امروز ۷۵ دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه بود.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و ۳۹ سنت یا ۱.۹۳ درصد کاهش، ۷۰ دلار و ۷۶ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

پس از تصمیم اوپک‌پلاس برای تداوم کاهش عرضه نفت تا سال ۲۰۲۴ میلادی و داوطلب شدن عربستان برای کاهش عرضه روزانه یک میلیون بشکه‌ای در ماه ژوئیه افزون بر کاهش عرضه داوطلبانه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای که از ماه مه آغاز شده و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ تداوم داشته باشد، قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه ۲ دلار و ۶۰ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی سه دلار و ۳۰ سنت برای هر بشکه افزایش یافت.

اوله هانسن، رئیس راهبرد کالا در بانک ساکسو گفت: با توجه به نگرانی‌های مربوط به رکود ناشی از فقدان گسترده در شاخص مدیران خرید (PMI) ایالات متحده، بازار همچنان بر ریسک تقاضای نفت متمرکز است.

در پی کاهش سفارش‌های تازه بخش خدمات ایالات متحده آمریکا در ماه مه رشد اندکی را تجربه کرد و فعالان بازار منتظرند آیا بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ژوئن افزایش می‌دهد یا ثابت نگه می‌دارد؛ نرخ بهره بالاتر می‌تواند تقاضای انرژی را کاهش دهد.

داده‌ها حکایت از آن دارد که سفارش‌های صنعتی آلمان در ماه آوریل به‌طور غیرمنتظره‌ای با کاهش روبه‌رو بوده است.

کد خبر 473734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =