آمریکای لاتین بازار مطلوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه انرژی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توانیم بازار خوبی در آمریکای لاتین برای صدور خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در حوزه انرژی داشته باشیم.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به کشورهای آمریکای لاتین اظهار کرد: می‌توانیم بازار خوبی در آمریکای لاتین برای صدور خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در بخش انرژی داشته باشیم، همچنین فعالیت شرکت‌های ما در خارج از کشور و پروژه‌یابی برای اجرای کار در حوزه سیاسی و تقویت این حوزه با توجه به ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین می‌تواند در منطقه آمریکا اثرگذار باشد و بر سیاست‌ها، اجرای راهبردها و تقویت حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی ما تأثیر بگذارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها، آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌دانند، از این رو سفر رئیس‌جمهوری به آمریکای لاتین بسیار مهم است و می‌تواند در موقعیت جمهوری اسلامی ایران و مناسبات تجاری و اقتصادی اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ایران به‌دنبال بازتعریف ارتباطات خود با کشورهای پیرامونی و دیگر کشورهای مستقل است و گام‌های جدی برای تقویت تعاملات سیاسی، تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها برداشته است به این دلیل شاهد توسعه روابط ایران با دیگر کشورها در دولت سیزدهم هستیم.

فیروزی اظهار کرد: ایران افزون بر صادرات نفت و محصولات پتروشیمی به منطقه آمریکای لاتین، ظرفیت پالایشگاه‌های ونزوئلا را احیا کرده است و تعمیر بعضی از آنها را نیز در دستور کار دارد که این رویکرد همان اعتبارآوری برای کشور است.

کد خبر 474213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =