علمک‌گذاری در منطقه سیستان شتاب گرفت/ جذب بیش از ۱۴۰۰ مشترک گاز در زابل

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان از جذب ۱۴۱۶ مشترک گاز طبیعی در شهر زابل و شتاب‌بخشی علمک‌گذاری در منطقه سیستان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا میرشکاری در حاشیه بازدید از پروژه‌های منطقه سیستان گفت: با بهره‌برداری از خط انتقال گاز زاهدان - زابل در شهریورماه سال ۱۴۰۱، زمینه بهره‌مندی مردم منطقه سیستان از این موهبت الهی فراهم شده است.

وی افزود: شهر زابل اکنون با اجرای ۴۸۶ کیلومتر شبکه گازرسانی از مجموع ۴۹۸ کیلومتر شبکه مورد نیاز و اتصال ۳۱۰ کیلومتر آن به شبکه گاز کشور با تلاش همکاران شرکت‌های گاز استانی سیستان و بلوچستان و گیلان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس برآورد انجام‌شده، تعداد علمک مورد نیاز در این شهر ۱۸ هزار علمک است که تاکنون حدود ۷ هزار و ۲۰۰ علمک در مناطق مختلف این شهر  نصب و یک هزار و ۴۱۶ مشترک از این موهبت الهی بهره‌مند شدند، این در حالی است که پیمانکار نصب علمک با چند گروه اجرایی همچنان در منطقه مشغول فعالیت است.

میرشکاری درباره تازه‌ترین وضع گازرسانی به شهرهای ادیمی، دوست‌محمد، محمدآباد، زهک و علی‌اکبر نیز گفت: شبکه مورد نیاز شهرهای ادیمی و دوست‌محمد با پیشرفت ۱۰۰ درصدی معادل ۱۴۳ کیلومتر و شهر علی‌اکبر با اجرای ۴۲ کیلومتر شبکه به‌طور کامل اجرا شده و شهرهای محمدآباد و زهک از ۱۳۵ کیلومتر شبکه مورد نیاز، با اجرای ۱۲۷ کیلومتر در مراحل پایانی کار است که امید می‌رود عملیات تزریق گاز این شهرها به‌زودی آغاز شود.

وی با اشاره به گازرسانی به دیگر شهرها و روستاهای باقی‌مانده منطقه سیستان بیان کرد: با انتخاب شرکت گاز استان یزد به‌عنوان استان معین، عملیات گازرسانی به شهرهای بنجار، جزینک، ۴۷ روستای حوزه شهرستان ادیمی و ۲۶ روستای دیگر در دستور کار قرار گرفته و این در حالی است که پس از اجرایی‌ شدن این پروژه‌ها، گازرسانی به دیگر شهرها و روستاهای منطقه سیستان نیز به‌عهده توان و تجربه شرکت گاز استان یزد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در پایان ابراز امیدواری کرد که با بهره‌مندی منطقه سیستان از این موهبت الهی، شاهد شکوفایی و گشایش اقتصادی این منطقه با شتاب‌بخشی به چرخ صنعت باشیم که افزون بر ایجاد اشتغال برای جوانان متعهد و متخصص منطقه، غبار محرومیت نیز از چهره این دیار زدوده شود.

کد خبر 474351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =