تعامل سازنده‌ای بین وزارت نفت و دانش‌بنیان‌ها برقرار است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون تعامل خوبی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت نفت برقرار است و بخش بزرگی از قطعات نفتی، پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با محوریت تولید بار اول، بومی‌سازی شده است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، در این باره اظهار کرد: تولید بار اول حلقه مفقوده حوزه تولید ما در قسمت‌های مختلف صنعت در کشور است. خوشبختانه در مجموعه وزارت نفت به تجهیزات پالایشگاهی اهمیت داده می‌شود و قراردادهای خوبی نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین این تجهیزات منعقد شده است.

وی افزود: حمایت از بار اولی‌ها هم در بحث بومی‌سازی، هم حمایت از تولید داخل و هم صرفه‌جویی ارزی بسیار موثر است و حتی می‌توانیم در حوزه صادرات خدمات فنی و فناوری که مورد نیاز صنایع است پیشگام باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: هم‌اکنون تعامل خوبی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت نفت برقرار است و بخش بزرگی از قطعات نفتی، پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با همین محوریت تولید بار اول، بومی‌سازی شده است. در حوزه پالایشگاهی و رقیق‌سازی نفت و تولید از مخازن نفتی شرکت‌های خوبی آمده‌اند و قراردادهای خوبی منعقد شده است.

حسین‌زاده اظهار کرد: با بومی‌سازی و تولید بار اول تجهیزات پالایشگاهی توانستیم در زمینه پالایشگاه‌داری فراسرزمینی ورود کنیم که جای تشکر دارد.

کد خبر 474447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =