نگرانی درباره مسائل سیاسی روسیه قیمت نفت را افزایش داد

نگرانی‌ها درباره احتمال تأثیر مسائل سیاسی روسیه بر عرضه نفت، قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، پس از آنکه شورش آخر هفته ارتش خصوصی گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین در روسیه نگرانی‌ها را درباره شرایط سیاسی در روسیه و تأثیر بالقوه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان بر عرضه نفت افزایش داد، قیمت نفت هم در معاملات روز دوشنبه (پنجم تیرماه) روند صعودی به خود گرفت.

قیمت‌های دو شاخص نفتی برنت دریای شمال و نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات روز دوشنبه پس از افزایش ۱.۳ درصدی در معاملات اولیه آسیا، ۰.۴ درصد افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۲ و ۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۱۲ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات امروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با ۲۸ سنت افزایش ۶۹ دلار و ۴۴ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

پس از عقب‌نشینی روز شنبه (سوم تیرماه) گروه واگنر از شهر روستوف در جنوب روسیه طی توافقی، پیشروی سریع آنها به سمت پایتخت و درگیری احتمالی بین مسکو و این گروه مزدور روس متوقف شد، با این حال این چالش نگرانی‌هایی درباره اختلال احتمالی عرضه نفت روسیه ایجاد کرد.

مؤسسه مشاوره انرژی ریستاد انرژی اواخر روز یکشنبه (چهارم تیرماه) اعلام کرد انتظار نمی‌رود به‌دلیل رویدادی کوتاه‌مدت شاهد افزایشی قابل‌توجه در قیمت نفت باشیم.

این مؤسسه ادامه داد: با این حال معتقدیم خطر ژئوپلیتیک در بحبوحه شرایط سیاسی روسیه افزایش یافته است.

هلیمه کرافت، تحلیلگر مؤسسه آربی‌سی کپیتال مارکت در این باره گفت: نگرانی‌هایی وجود دارد که روسیه با اعلام حکومت نظامی مانع از حضور کارکنان در پایانه‌های اصلی بارگیری نفت و تأسیسات انرژی شود و به‌طور بالقوه صادرات میلیون‌ها بشکه نفت را متوقف کند.

کد خبر 474769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =