تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولیدی شرکت نفت و گاز اروندان در بهار ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در سه ماه نخست امسال، ۱۰۰ درصد برنامه تولید تکلیفی از میدان‌های این شرکت انجام و افزایش تولید نفت محقق شده است.

‌ به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، نشست پیش‌بینی تولید شرکت نفت و گاز اروندان در سه ماه دوم سال ۱۴۰۲، با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد و نمایندگان نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران، در دفتر هماهنگی اهواز این شرکت برگزار شد.

در ابتدای این نشست عبدالله عذاری‌اهوازی‌، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به برگزاری نخستین پیش‌بینی تولید بر اساس دوره‌های سه ماه، ابراز کرد: برنامه‌های استمرار و افزایش تولید در میدان‌های این شرکت همچون آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، دارخوین و غرب کارون به خوبی پیش رفته و شرکت نفت و گاز اروندان در این دوره نیز موفق شده بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تولید تکلیفی خود را محقق کند.

وی با دعوت از همه کارکنان به ارائه راهکارهای مؤثر در رفع موانع و مشکلات تولیدی، بیان داشت: همیشه با انجام محاسبات، برنامه‌های از پیش تدوین شده و در نظرگرفتن ریسک‌ها در سیر عملیات تولید باید مانع وقوع غافل‌گیری شویم، نظم در برنامه‌ریزی‌ها و نگاه فراتر از برنامه‌های تکلیفی داشتن نکته‌ای مهم در تحقق اهداف تولیدی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: هر نوع طرح توسعه‌ای و عملیاتی، باید یک نگاه جامع به همه عوامل موثر در میدان و زنجیره تولید را دارا باشد، و عواملی ماننده شرایط مخرن، چاه‌ها، خطوط لوله و تأسیسات روسطحی و فراورشی در آن دیده شود، تا طرح به شکل اثر بخش به نتایج خود برسد، این یکپارچگی و جامع‌بودن طرح با شرایط میدانی و عوامل محیطی یک اصل مهم است، که لحاظ‌نکردن آن، منشا موانع و مشکلات تولیدی خواهد بود.

عذاری‌اهوازی در ادامه سرفصل هایی که در برنامه های پیش رو باید جدی تر دنبال شوند را یاد کرد و گفت: پایش و ارزیابی کاهنده‌های و تجهیزات سرچاهی، برنامه‌ریزی انجام منظم و سالانه آزمون‌های سرچاهی، برنامه‌ریزی تزریق مواد مقابله با آسفالتین، اقدامات مقابله با خوردگی و رفع موانع تأمین به‌موقع و سریع کالا در دستور کار است. 

وی در پایان با اشاره موضوع پژوهش و فناوری در توسعه کمی و کیفی عملیات تولید افزود: اقدام‌های بسیار خوبی در این حوزه انجام شده، اما تاکنون محور پروژه‌های پژوهشی شرکت تولیدی بوده است، که باید به پروژه‌های فنی محور نیز در این مسیر توجه بیشتری قرار گیرد.

کد خبر 474864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =