پیشرفت ۲۵ درصدی اجرای پروژه گازرسانی به چابهار

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از پیشرفت ۲۵ درصدی اجرای فاز نخست پروژه گازرسانی به شهر چابهار خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری در این باره توضیح داد: در فاز نخست ۲۶۰ کیلومتر شبکه گازرسانی و چهار ایستگاه تی‌بی‌اس به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب بر ساعت و یک ایستگاه سی‌جی‌اس با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت در شهر چابهار اجرا خواهد شد.

وی افزود: اعتبار این پروژه ۲ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران است و در مدت زمان ۶۶۰ روز اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی ادامه داد: اجرای این طرح در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تاکنون ۶۳ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن و فولادی با ۲۵ درصد پیشرفت اجرا شده است. 

به گفته افتخاری، نصب سه ایستگاه تی‌بی‌اس این پروژه نیز مطابق زمان‌بندی ازپیش‌تعیین‌شده با میانگین ۴۶ درصد پیشرفت در حال اجراست.

وی با اشاره به تأکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بر تسریع در اجرای طرح‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌زمان با گازرسانی هر فاز اجرایی در شهرستان چابهار، فرآیند نصب انشعاب‌ و اشتراک‌پذیری با هدف بهره‌مندی مردم از نعمت گاز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی منطقه چابهار از نظر همجواری با دریای عمان اشاره و تصریح کرد: با تکیه بر دانش و تخصص فنی و مهندسی شرکت گاز خراسان رضوی، برای نخستین  بار در سطح کشور هیترهای گاز ایستگاه‌های سی‌جی‌اس در این طرح حذف  و سیستم گرمکن ورتکس تیوب به جای هیترهای گازی استفاده می‌شود که این اقدام افزون بر صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش قابل توجه مصرف انرژی، سبب بهره‌برداری و نگهداشت بهتر تأسیسات خواهد شد.

بر اساس این گزارش، خراسان رضوی به‌عنوان معین گازرسانی استان سیستان و بلوچستان پس از تکمیل موفق طرح گازرسانی به شهر زاهدان، مسئولیت اجرای پروژه گازرسانی در شهرهای چابهار، کنارک، صنایع و بخشی از روستاهای این منطقه را در سه مرحله به‌عهده دارد.

کد خبر 474930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =