دستاورد بزرگ کارکنان نفت و گاز مارون در حوزه ارزیابی ریسک

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از انجام ارزیابی ریسک حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر خطوط لوله اصلی و کمکی به همت گروه ارزیابی ریسک این شرکت بر اساس استانداردهای مندرج در سیستم مدیریت یکپارچه خطوط لوله (PIMS) خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ کیلومتر ارزیابی شده شامل ۹۷ رشته خط لوله در سایزهای مختلف است، اظهار کرد: این اقدام تنها در ۶ ماه از سوی گروه ارزیابی ریسک شرکت نفت و گاز مارون انجام و سبب شناسایی و امکان اولویت‌بندی در برنامه‌ریزی به‌منظور نوسازی و تعمیر نقاط بحرانی بر اساس تهدیدها و عوامل اصلی ریسک و در نهایت ایجاد ماتریس ریسک براساس شدت پیامد و احتمال وقوع برای هر بخش از خطوط فراهم شد تا با  اقدام‌های اصلاحی زمینه‌ مناسبی برای برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط ایمن خطوط و تولید پایدار ایجاد شود.

وی افزود: امنیت مردم و پیشگیری از آسیب‌های زیست محیطی در مناطق شهری و روستایی همجوار تأسیسات فرآیندی را می‌توان مهم‌ترین مزیت برآمده از انجام این ارزیابی برشمرد.

کامران تقی‌زاده، سرپرست هماهنگی و پیگیری نظام انسجام خطوط لوله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از پیگیری برای تدوین برنامه واکنش به شرایط اضطراری برای تمامی خطوط (اصلی و جریانی) در محدوده عملیاتی شرکت و برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی و بهسازی خطوط لوله و از سویی کنترل بهره‌برداری ایمن و پایدار از آنها را مهم‌ترین اهداف برنامه‌های در دست اقدام واحد PIMS امسال برشمرد.

 وی تصریح کرد: ارزیابی کیفی خطوط براساس فاکتورهایی همچون عبور از روستاها و مناطق شهری، عبور از جاده‌های اصلی و فرعی، نزدیکی به تأسیسات فرآیندی و شرایط اقلیمی با در نظر گرفتن عمر، سوابق گزارش‌های بازرسی، شدت پیامد و احتمال وقوع روی هر سگمنت  از این هزار و ۲۰۰ کیلومتر لوله انجام شد.

کد خبر 475012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =