مشارکت پایانه‌های نفتی در عملیات جابه‌جایی و نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه عملیات جابه‌جایی سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی از نظر اجرایی و عملیاتی، پیچیدگی منحصربه‌فرد و بی‌نظیری داشت، گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعزام دو فروند یدک‌کش از نوع ASD در عملیات جابه‌جایی و نصب این سکو مشارکت کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی با تبریک به مناسبت تحقق عملیات نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: این دستاورد بزرگ ملی که با ابتکار عمل صورت گرفته در دولت سیزدهم و مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به ثمر نشست، این نوید را می‌دهد که با بهره‌برداری و تولید زودهنگام از طرح توسعه فاز ۱۱ (به‌عنوان مرزی‌ترین و آخرین فاز باقیمانده از طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی) برگ زرین و افتخار دیگری بر افتخارهای وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در دولت مردمی افزوده شود.

وی ادامه داد: عملیات دریایی این شرکت به‌عنوان متولی خدمات دریایی پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها نقش اصلی و تعیین‌کننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور و میعانات گازی به‌منظور تولید حداکثری گاز از میدان‌های مشترک را دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: با توجه به اهمیت نصب بزرگ‌ترین سکوی دریایی فاز ۱۱ پارس جنوبی با وزن ۳۲۰۰ تن، بنا بر درخواست شرکت نفت و گاز پارس برای عملیات تخصصی یدک‌کشی این سازه فوق سنگین در دریا و متعلقات مربوطه، شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعزام دو فروند یدک‌کش از نوع ASD در جابه‌جایی این سکو در دریا همکاری لازم را در این پروژه ملی انجام داد.

نخستین سکوی فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی بامداد چهارشنبه، هفتم تیرماه با موفقیت در موقعیت خود نصب شد تا با تدبیر دولت سیزدهم، تولید گاز از این فاز به‌زودی محقق شود.

کد خبر 475013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =