آغاز تعمیرات اساسی کارخانه نمک‌زدایی غرب کارون

سرپرست تعمیرات میدان‌های نفتی آزادگان و جفیر از آغاز نخستین تعمیرات اساسی (اورهال) و افزایش تولید کارخانه نمک‌زدایی غرب کارون در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، علیرضا باوی با بیان اینکه توجه به الزام‌های نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی و اهمیت استمرار تولید و حفاظت از محیط زیست مورد توجه این شرکت بوده است، اظهار کرد: با در دستور کار قرار گرفتن انجام تعمیرات اساسی کارخانه نمک‌زدایی غرب کارون و دریافت مجوزهای لازم، ردیف سوم این کارخانه از مدار تولید خارج و تعمیرات اساسی آن از سوم تیرماه آغاز شد.

وی افزود: بازسازی، نوسازی و روزآمد کردن دستگاه‌ها و تجهیزات از اولویت‌های برنامه‌های راهبردی ما بوده که با هدف افزایش راندمان، ارتقای کیفی و در نتیجه استفاده بهینه از تجهیزات انجام می‌شود.

سرپرست تعمیرات میدان‌های نفتی آزادگان و جفیر تصریح کرد: مهم‌ترین هدف این فعالیت‌ها و تعمیرات، استمرار تولید و بهبود عملکرد تجهیزات فرآیندی است که در این اورهال شاهد سرویس و کالیبراسیون همه شیرهای کنترلی دستی، ادوات ابزار دقیقی، شیرهای ایمنی، ترمیم نقاط آسیب‌دیده مخازن نمک‌زدایی آب‌های زائد و تمیزکاری ظروف تفکیک‌گر خواهیم بود.

باوی عنوان کرد: این تعمیرات نقشی کلیدی در تولید ایمن، پایدار و بدون وقفه نفت دارد و همکاران واحدهای تعمیراتی و عملیاتی به همراه مدیریت منطقه و دیگر بخش‌های فعال همه تلاش خود را برای بهبود و کارایی بهتر تجهیزات کارخانه و استمرار تولید به‌کار خواهند گرفت.

نفت میدان‌های جدید سپهر و جفیر به واحد غرب کارون رسید

وی تصریح کرد: با توجه به آماده شدن چاه‌های تولیدی میدان‌های سپهر و جفیر، ردیف سوم کارخانه واحد غرب کارون به فرآورش نفت این دو میدان تخصیص می‌یابد و تولید روزانه در واحد فرآورش غرب کارون را تا بیش از ۲۱ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

کد خبر 475163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =