پیشرفت ۶۹ درصدی حفاری ۱۰ حلقه چاه نفتی در میدان مشترک آزادگان

مدیر پروژه میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: پیشرفت عملیات اجرایی پروژه حفاری ۱۰ حلقه چاه نفتی در این میدان مشترک از مرز ۶۹ درصد عبور کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد خاوری‌نژاد با گرامیداشت هفته دولت توضیح داد: اجرای این پروژه با به‌کارگیری دو دستگاه حفاری کلید خورد، اما تا بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ پیشرفت ۱۹ درصدی داشت.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم مبنی بر شتاب بخشیدن به اجرای پروژه‌های در حال اجرا، با تأکید مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و با همکاری شرکت مهندسی و توسعه نفت به‌عنوان مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان، شمار دستگاه‌های حفاری به پنج دکل افزایش یافت و با ایجاد تمهیدها و تسهیلات لازم در مدت ۱.۵ سال گذشته شاهد پیشرفت ۶۹ درصدی کار هستیم.

مدیر پروژه میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این پروژه به‌ صورت کلید در حال (EPDS) اجراست و اکنون دستگاه‌های حفاری سنگین خشکی ناوگان شرکت شامل دکل  ۲۸، ۳۷، ۴۳، ۷۴ و ۹۲ فتح (توان 2 هزار اسب بخار - تمام‌برقی ) در موقعیت این میدان استقرار دارند، اظهار کرد: در اجرای این پروژه تاکنون سه حلقه چاه حفاری و تکمیل نهایی شده است، یک حلقه چاه در مرحله تکمیل و سه حلقه در مراحل حفاری قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان امسال تکمیل شود.

براساس این گزارش، شرکت ملی حفاری ایران تاکنون افزون بر ۷۵ حلقه چاه اعم از اکتشافی، توسعه‌ای/ توصیفی و تعمیری در میدان نفتی آزادگان در منطقه غرب کارون در استان خوزستان حفاری و تکمیل کرده است.

کد خبر 477562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =