ایران در حوزه‌ پتروشیمی می‌تواند با کنیا همکاری داشته باشد

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه امروز ایران در حوزه‌های مواد پتروشیمی، کشاورزی، شیلات و در علم و فناوری دارای تجربه‌ها و دستاوردهای بسیار ارزشمندی است، گفت: ایران و کنیا می‌توانند در این زمینه‌ها با هم همکاری داشته باشند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، ۲۱ تیرماه) در ادامه برنامه‌های سفر به کنیا در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور این کشور با ابراز خرسندی از سفر به قاره آفریقا و کشور کنیا اظهار کرد: نگاه ما در جمهوری اسلامی ایران به آفریقا نگاه به کشورهای دارای استعداد، ظرفیت، نیروهای انسانی با استعداد، ذخایر مادی و معنوی، منابع طبیعی و معدنی است.

وی افزود: ایران اسلامی، به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدای عالی‌قدر جمهوری اسلامی ایران و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، با وجود همه تهدیدها و تحریم‌های دشمن توانسته در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فناوری پیشرفت داشته باشد و امروز کشوری پیشرفته و فناور است و آمادگی دارد تجربه‌های خود را با کشور و مردم کنیا به اشتراک بگذارد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه امروز ایران در حوزه‌های مواد پتروشیمی، کشاورزی، شیلات و علم و فناوری دارای تجربه‌ها و دستاوردهای بسیار ارزشمندی است، تصریح کرد: عرصه سلامت و تجهیزات پزشکی یکی دیگر از زمینه‌هایی است که دو کشور می‌توانند در آن همکاری داشته باشند.

رئیسی با بیان اینکه امروز هیچ مانعی پیش‌روی توسعه روابط دو کشور وجود ندارد و این زمینه مناسبی برای گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف است، اظهار کرد: ضمن تشکر از مهمان‌نوازی رئیس‌جمهوری و دولت کنیا، امیدوارم این سفر نقطه عطفی برای توسعه روابط دو کشور و همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی باشد و روابط دوجانبه به سطح قابل قبولی برسد.

کد خبر 475536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =