افزایش ۲۳ درصدی تقاضای جهانی انرژی تا ۲۲ سال آینده

دبیرکل اوپک پیش‌بینی کرد که تقاضا برای انواع انرژی تا سال ۲۰۴۵ میلادی با افزایشی فراتر از ۲۰ درصد روبه‌رو شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوجا، هیثم الغیص روز سه‌شنبه (۲۰ تیرماه) در کنفرانس نفت و گاز نیجریه گفت: پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای انواع انرژی تا سال ۲۰۴۵ میلادی ۲۳ درصد افزایش یابد.

مدیران شرکت‌های نفتی و مقام‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بارها بر لزوم تداوم سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت تأکید کرده‌اند و هشدار داده‌اند در صورت نبود این شرایط قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

دبیرکل اوپک تصریح کرد: درخواست‌ها برای محدود کردن یا توقف تأمین مالی پروژه‌های جدید نفتی غیرواقعی و غیرعاقلانه است.

الغیص ادامه داد: با این حال نیاز به فناوری برای مقابله با کاهش گازهای گلخانه‌ای و پاک‌تر کردن فرآیند تولید سوخت‌های فسیلی ادامه دارد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی انرژی تا سال ۲۰۴۵ به مقدار قابل‌توجهی (۲۳ درصد) افزایش یابد و این یعنی به انواع انرژی نیاز خواهیم داشت.

دبیرکل اوپک تصریح کرد: ما به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای مانند استفاده از جذب کربن و ذخیره‌سازی و پروژه‌های هیدروژنی افزون بر اقتصاد کربن دایره‌ای نیاز خواهیم داشت که تأیید مثبت گروه ۲۰ (G20) را هم دریافت کرده است.

الغیص با بیان اینکه صنعت جهانی نفت طی این ۲۲ سال به ۱۲.۱ تریلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، گفت: صنعت نفت هنوز در مسیر رسیدن به تحقق این سطح از سرمایه‌گذاری قرار نگرفته است.

کد خبر 475540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =