سامانه‌های اندازه‌گیری مبادی تا مجاری عرضه سوخت بومی‌سازی می‌شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به حجم بالای تأمین و توزیع روزانه ۲۵۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ نفتی، به‌کارگیری سامانه‌های اندازه‌گیری به‌روز و مکانیزه به‌شدت موردنیاز است تا از دقت انتقال و توزیع اطمینان کامل حاصل شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فضل‌الله اکبری در این نشست که به‌منظور ارائه گزارشی از نحوه ساخت و تولید میترینگ در انبارها تشکیل شد، بر ارتقا و نصب سامانه‌های میترینگ و بسترسازی برای ایجاد سامانه یکپارچه تولید، انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی و دقت در تحویل این حجم که در چند مرحله از طریق پالایشگاه‌ها، خطوط لوله، نفتکش‌های جاده‌پیما، مخزنداران ریلی، کشتی و شناورها انجام می‌شود، تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نفتکش‌ها و ورودی جایگاه‌ها نیز باید مجهز به دستگاه میترینگ شوند، گفت: با توجه به تعداد نفتکش‌ها در کشور (حدوداً ۱۴ هزار دستگاه نفتکش) و ۴۳۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع،‌ اهمیت این موضوع را در دقت اندازه‌گیری دوچندان می‌کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابراز امیدواری کرد با مکانیزاسیون اندازه‌گیری بتوان در انبارها دقت و کنترل بیشتری نسبت به قبل داشت.

اکبری به تفاهم‌نامه‌ای که در این باره با شرکت سازنده به‌منظور ساخت میترینگ انبارهای نفت منعقد شده اشاره کرد و گفت: این اقدام به‌منظور استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و ضرورت تبعیت از سیاست‌های کلان وزارت نفت اجرایی شده است.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شده شرکت سازنده با همکاری یک شرکت خارجی نسبت به انتقال تکنولوژی و ساخت در داخل کشور اقدام کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با قدردانی از دست اندرکاران این پروژه، به اهمیت مکانیزاسیون اندازه‌گیری سوخت و حذف خطای انسانی اشاره و بر حمایت شرکت ملی پخش از طرح‌های بومی‌سازی تجهیزات زنجیره توزیع تأکید کرد.

در این نشست، شرکت تولیدکننده میترینگ درباره مراحل ساخت، نحوه اجرای تفاهم‌نامه، احداث خط تولید، نحوه کار سیستم‌های اندازه‌گیری (فلومیتر، میترهای جرمی و حجمی) و زمان تحویل به‌منظور آزمایش در یکی از انبارها توضیحاتی را ارائه کرد.

کد خبر 475595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =