راه‌اندازی معاونت هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از راه‌اندازی معاونت هوش مصنوعی در این هلدینگ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروپالایش اصفهان، محسن قدیری در نشست هم‌اندیشی رؤسای روابط عمومی شرکت‌های صنعت پالایش و پخش کشور گفت: با فعالیت مناسب این معاونت و قرار گرفتن آن در فرآیندهای هلدینگ، بهره‌وری ما ۱۰ برابر افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با وجود هوش مصنوعی دیگر نیازی به افراد متخصص نداریم، تصریح کرد: بیش از یک هزار تخصص در هوش مصنوعی تعریف شده و ما فقط دیتا را برای این هوش تعریف کنیم و خروجی‌های تخصصی را دریافت خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه در بحث روابط‌عمومی نیز هوش مصنوعی کاربرد زیادی در زمینه تولید محتوا دارد، اضافه کرد: ما از تکنولوژی هوش مصنوعی عقب هستیم و باید این موضوع جبران شود، همه شرکت‌های معتبر دنیا به هوش مصنوعی تجهیز شده‌اند و ما نباید از این فناوری عقب بمانیم.

قدیری با تأکید بر اینکه با استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان در هلدینگ پتروپالایش اصفهان موفق به تحقق همه اهدافمان شدیم، گفت: همه پروژه‌ها در این شرکت پالایشی با SPI بالای ۹۸ درصد در حال انجام است و راهبرد در پالایشگاه اصفهان تغییر کرده است. ما دیگر وابسته به نفت نیستیم و برای رسیدن به پتروپالایش در حال حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه بارها پیکربندی هلدینگ پتروپالایش اصفهان را تغییر دادیم، افزود: در نظر داریم تا سال ۱۴۰۵ از پالایشگاه به پتروپالایش تبدیل شویم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با تأکید بر اینکه تحریم‌ها محدودیتی برای ما ایجاد نخواهد کرد، گفت: شرکت راهبر ترابر انرژی در آینده بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل ایران خواهد شد و تاکنون ۲۰۰ تانکر برای این شرکت خریداری شده و تمام اقدام‌های آن با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگ می‌شود.

برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌ها در هلدینگ پتروپالایش اصفهان

قدیری با اشاره به برنامه ویژه برای کاهش هزینه‌ها در هلدینگ پتروپالایش اصفهان بیان کرد: ما ابتدا راهبرد جسورانه را انتخاب و به‌دنبال آن پروژه‌های برنامه‌محور را تعریف و سرانجام ساختار هلدینگ را ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه ارتباط سازمان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ داده شود، گفت: شبکه‌های اجتماعی حاصل هوش مصنوعی است و باید ارتباط سازمان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ داده شود. ما هم‌اکنون در برخی بخش‌ها مانند تدارکات کالا و بازاریابی و فروش از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: هم‌اکنون در حال پیاده‌سازی روش ای‌آرپی با الگوبرداری از اس‌ای‌پی آلمان هستیم؛ ۹ ماژول امسال استفاده می‌شود و خروجی این برنامه به هوش مصنوعی وصل خواهد شد.

قدیری با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۵ به سازمان یادگیرنده تبدیل خواهیم شد، افزود: مدیران ما به‌عنوان مربی به‌منظور ارتقای سطح دانش و تخصص کارکنانشان نقش‌آفرینی خواهند داشت.

وی با اشاره به دستاوردهای هلدینگ پتروپالایش اصفهان در زمینه استفاده از فناوری‌های نو برای تولید انرژی اظهار کرد: در این زمینه شرکت زیرمجموعه مشعل پویا تا سال ۱۴۰۵، بیش از یک هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد.

کد خبر 475609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =