طرح‌هایی نو در سفر به کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می‌شوند

رئیس‌جمهوری گفت: طرح‌های در دست اجرا و طرح‌های جدیدی که باید برای تأمین مطالبات مردم اجرا شود در سفر به کهگیلویه و بویراحمد پیگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، ۲۶ تیرماه) در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد که در قالب دومین سفر دولت مردمی به این استان انجام می‌شود درباره اهداف و برنامه‌های این سفر، با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از مردمی سخت‌کوش و مجاهد برخوردار است، اظهار کرد: با تلاش مسئولان و مدیران پرتلاش و با مدیریت استاندار کهگیلویه و بویراحمد برخی پروژه‌های مصوب در سفر اول دولت مردمی به این استان به ثمر رسیده که گزارش آن در این سفر خدمت مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر دوم دولت مردمی به استان، مسائل گسترده‌تری نسبت به مسائل ضروری سفر اول مدنظر قرار دارد، افزود: در آن سفر برخی مسائل ضروری وجود داشت که حالا به ثمر رسیده و در این سفر افزون‌بر پیگیری پروژه‌های باقی‌مانده از مصوبات سفر اول، نیازهای جدیدی که نسبت به بخش‌های مختلف استان احصا شده است، پیگیری می‌شود.

رئیس‌جمهوری، کهگیلویه و بویراحمد را استانی برخوردار از ظرفیت‌های مطلوب در عرصه‌های کشاورزی و گردشگری توصیف و تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های خوبی دارد که تلاش خواهیم کرد همسو با توسعه استان از آنها بهره گیریم تا هم نیازهای مردم کهگیلویه و بویراحمد را تأمین کند و هم سبب افزایش امید و اعتماد مردم شود.

رئیسی با اشاره به عشایری بودن استان گفت:‌ عشایر به فرموده امام راحل ذخایر ارزشمند کشور هستند که باید به‌عنوان یکی از بخش‌های مولد کشور مورد توجه ویژه قرار گیرند و اقدام‌های لازم برای خدمت به آنها و زیست عشایری انجام شود.

وی اظهار کرد: در این سفر برخلاف سفر اول که به‌دلیل شرایط کرونایی امکان حضور در اجتماعات مردمی نبود، در جمع مردم نیز حضور پیدا خواهیم کرد و افزون‌بر اطلاع‌رسانی درباره اقدام‌های انجام‌شده برای توسعه استان، طرح‌های در حال اجرا و طرح‌هایی نو که باید برای تأمین مطالبات مردم اجرا شود نیز پیگیری خواهند شد.

رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیرماه) رئیس‌جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده  است که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.

طرح‌های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر، مجتمع پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیئت همراه بهره‌برداری می‌شود.

در سفر نخست رئیس‌جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰،  ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان تصویب شد.

کد خبر 475717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =