بازدید جمعی از مدیران نفتی از بخش دریایی پروژه خط لوله گاز بندرعباس - لافت - گورزین 

جمعی از مدیران و کارشناسان وزارت نفت و صنعت گاز از بخش دریایی پروژه خط لوله گاز بندرعباس - لافت - گورزین بازدید کردند.

به گزارش شانا، در این بازدید وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت‌های تابع وزارت نفت حضور داشتند و امروز (چهارشنبه، ۲۸ تیرماه) از بخش دریایی پروژه احداث خط لوله گاز بندرعباس - لافت - گورزین بازدید کردند.

این مدیران و کارشناسان با حضور میدانی در حدفاصل بندر پل تا بندر لافت (قشم) که عملیات عبور از دریا در این قسمت و با روش حفاری جهت‌دار افقی در حال اجراست، در جریان روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی و عملیاتی پروژه  قرار گرفتند.

عملیات عبور خط لوله گاز از زیر بستر دریا به طول ۳ کیلومتر و سایز ۳۰ اینچ، بخشی از پروژه بندرعباس - لافت - گورزین است که اکنون از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حال اجراست.

عملیات حفاری افقی جهت‌دار از دو سو (جزیره قشم و بندرعباس)  به طور همزمان در حال اجراست و تاکنون  عملیات اجرایی فیبر نوری این پروژه با موفقیت تکمیل شده است.

براساس این گزارش، اجرای پروژه عبور خط لوله گاز  از زیر بستر دریا در این سایز، طول و عمق (۴۰ متر زیر بستر دریا)، رکوردی منحصر به فرد در سطح جهان بوده و رسوب دانش حاصل از اجرای این پروژه برای متخصصان کشور مغتنم و ارزشمند است.

کد خبر 475893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =