تلاش برای اجرای پروژه‌های صنعت نفت و گاز فراسوی مرزهای کشور

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری یکی از بزرگ‌ترین تکالیف این معاونت را بالا بردن سطح فناوری در صنعت نفت اعلام کرد و گفت: هر اقدامی که برای فناورمحور کردن صنعت نفت باشد، بی‌شک مورد استقبال و حمایت وزارت نفت است.

به گزارش شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد روز چهارشنبه (۲۸ تیرماه) در بازدید مدیران وزارت نفت و صنعت گاز از بخش دریایی پروژه انتقال گاز بندرعباس - لافت - گورزین، اظهار کرد: معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت پشتیبانی از پیشگامان فناوری و مسائل مهندسی را در ابعاد سیاست‌گذاری، قراردادی و فنی با جدیت دنبال می‌کند و این موضوع را رسالت خود می‌داند.

وی با بیان اینکه عبور خط لوله گاز از زیر بستر دریا در این پروژه در مقایسه با پروژه‌های مشابه مشخصه‌های ممتازی دارد، تصریح کرد: افزون بر برتری در ویژگی‌هایی مانند طول و سایز، این خط لوله گاز، از هر دو سوی خشکی و دریا در بندرعباس و جزیره قشم به‌طور هم‌زمان در حال اجراست که این روش اجرایی، سبب کاهش هزینه و سریع‌تر شدن زمان اجرا می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با تأکید بر اینکه تسلط بر علم مدیریت پروژه، عملکرد بهتری را به ارمغان می‌آورد، گفت: در این پروژه گروهی بسیار حرفه‌ای و کاربلد در سطوح کارفرما و پیمانکار دست به دست هم داده‌اند تا کار به‌گونه‌ای موفق و به‌موقع انجام شود.

زیدی‌فرد ادامه داد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان متولی مباحث مهندسی در شرکت ملی گاز با جدیت و همت مسائل مهندسی را پیگیری می‌کند و همه ما دست‌اندرکاران باید تلاش کنیم وضع مهندسی را در سطوح کارفرمایی، پیمانکاری، بهره‌برداری و اجرا به سطح بین‌المللی برسانیم و در فراسوی مرزها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های صدور خدمات فنی - مهندسی در وزارت نفت متشکل از تیم‌های چهار شرکت اصلی و شرکت‌های بخش خصوصی شکل گرفته و تلاش‌های متعددی را برای حضور پیمانکاران داخلی در عرصه بین‌المللی در حال اجرا دارد، یادآور شد: در مذاکرات با طرف‌های خارجی، توانایی شرکت‌های داخلی کاملاً عیان است و با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی، بی‌شک می‌توانیم مسائل پیچیده مهندسی را به‌راحتی مدیریت کنیم و ان‌شاءالله افق روشنی را در این زمینه برای کشور رقم بزنیم.

کد خبر 475916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =