فروش نفت شرایط مناسبی دارد/ از راه‌های مختلف مطالبات گازی را از عراق وصول می‌کنیم

وزیر نفت ضمن اشاره به شرایط مناسب فروش نفت تأکید کرد که از راه‌های مختلفی از جمله نقدی، حواله، تهاتر کالا و گرفتن فرآورده مطالبات خود را با عراق وصول می‌کنیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، چهارم مردادماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات تهاتر نفت و گاز با عراق گفت: از راه‌های مختلفی از جمله نقدی، حواله، تهاتر کالا و گرفتن فرآورده مطالبات خود را با عراق وصول می‌کنیم و همه موارد در دستور کار است و محدودیتی نیست.

وی درباره وضع فروش نفت هم تأکید کرد: فروش نفت در شرایط مناسب و مطلوبی قرار دارد.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا گاز مایع در بازار آزاد تا ۴۰۰ هزار تومان هم وجود دارد؟ تصریح کرد: وزارت نفت، گاز مایع را در کپسول‌های ۱۱ کیلویی از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اختیار شرکت‌های توزیع‌کننده می‌گذارد و آنها هم زیر مجموعه وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) هستند که توزیع می‌کنند.

اوجی گفت: قیمت گاز مایع را دولت تغییر نداده و نسبت به پارسال تجمیع آن ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: سندیکاها، صِنف و وزارت صمت باید درباره افزایش قیمت گاز مایع در بازار آزاد توضیح دهند و هر شخصی که در سدف (سامانه ثبت درخواست فرآورده‌های نفتی) ثبت نام کند به ایشان تعلق می‌گیرد و مشکلی هم ندارد، همچنین اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی نیز در دستور کار دولت است.

کد خبر 476202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =