تعرفه‌های جدید گازبها، بدون تغییر و همراه با اصلاح دامنه مصرف

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تعرفه‌های گاز در آیین‌نامه جدید، هیچ افزایش قیمتی در قبض‌های گاز نسبت به آیین‌نامه پیشین ندارد و تنها تفاوت در این است که پلکان‌های مصرف به جای ۷۵ مترمکعبی، ۱۰۰ مترمکعبی محاسبه می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی در این باره توضیح داد: بر اساس جزء یک بند «ز» و بند «ل» تبصره ۱۵ قانون بودجه امسال، الگوی مصرف دوباره بررسی و تعرفه‌های گاز برای پلکان‌های مختلف تعیین شد.

وی ادامه داد: با همکاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی دولت، پیشنهادها به دولت ارائه، مصوبه اخذ و آیین‌نامه جدید تعرفه‌ها اعلام عمومی شد.

به گفته مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، برای هر اقلیم از پنج اقلیم، سقف مصرف مشخص شده که در آیین‌نامه پیشین، این تعیین الگوی مصرف به شفافیتی که در آیین‌نامه جدید وجود دارد، نبوده است.

رحمانی تصریح کرد: در آیین‌نامه جدید، بحث پاداش خوش‌مصرفی، هم برای بخش خانگی و هم بخش‌های غیرخانگی از جمله صنایع و مشترکان عمده در نظر گرفته شده است.

وی درباره جریمه پرمصرفی اظهار کرد: جریمه پرمصرفی همان پلکان‌های ۱۱ و ۱۲ خواهد بود که تعرفه‌های نهایی از آنها اخذ می‌شود.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: الگوی مصرف این گونه است که در سه پلکان اول، مشترکان کم‌مصرف قرار دارند، پلکان‌ بعدی به‌ترتیب مصرف متوسط، پرمصرف و بسیار پرمصرف خواهند بود که برای بسیار پرمصرف‌ها، بحث قیمت ۶۰۰۰ تومان به ازای هر مترمکعب امسال اجرایی خواهد شد.

رحمانی در پایان با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد مشترکان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، گفت: تعداد مشترکان بسیار پرمصرف که بیش از سه برابر الگو مصرف گاز دارند، تنها کمتر از یک درصد مشترکان است.

کد خبر 476336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =