واحد استحصال گوگرد پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی امسال راه‌اندازی می‌شود

مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به اینکه واحد ۱۰۸ پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی تا زمستان امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد، گفت: در این واحد، فرآیند استحصال گوگرد انجام می‌شود و با راه‌اندازی آن شاهد بهبود عملکرد محیط زیستی پالایشگاه خواهیم بود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلی‌پور ادامه داد: به‌دلیل تحریم‌های اعمال‌شده، بخشی از تجهیزات دارای فناوری پیچیده این واحد در یکی از شرکت‌های اروپایی توقیف شده و ‌اجازه ورود آن به کشور داده نشده بود که با پیگیری‌های کارفرما و پیمانکار، این تجهیزات هفته گذشته وارد کشور شد و عملیات نصب آنها آغاز شده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا زمستان امسال شاهد راه‌اندازی این واحد باشیم، بدین ترتیب شاهد گامی مهم در بهبود وضع محیط زیست منطقه کنگان خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، اجرای پروژه فاز ۱۴ به کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا)، شرکت پایندان و شرکت ماشین‌سازی اراک واگذار شده است که مسئولیت رهبری کنسرسیوم را سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به‌عهده دارد.

کد خبر 476540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =