دعوت از نخبگان کشور برای ساخت و بهره‌برداری از دکل‌های حفاری آب‌های کم‌عمق

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران از نخبگان، صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور دعوت کردند طرح‌های خود را در مورد طراحی، ساخت و بهره‌برداری از دکل‌های حفاری آب‌های کم‌عمق با توجه به شرح نیازمندی و الزام‌های مطرح‌شده ارسال کنند.

   به گزارش شانا، صنعت نفت و گاز صنعت جهانی است که شامل اکتشاف، استخراج، پالایش و توزیع منابع نفت و گاز است. ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت و گاز در جهان است و ذخایر قابل‌توجهی از هر دو منبع را در اختیار دارد. بخشی از ذخایر نفت و گاز ایران در آب‌های کم‌عمق قرار دارد. حفاری چاه‌های جدید و تعمیر چاه‌های موجود در نواحی ساحلی یا نزدیک به ساحل که عمق آب کم (Shallow Water) یا حتی بسیار کم (Ultra-Shallow Water) است مستلزم دستیابی به فناوری طراحی و ساخت «دکل حفاری پایه‌دار دریایی در عمق کم» است که در اصطلاح Shallow Water Jackup Rig نامیده می‌شود.

صنعت نفت و گاز ایران در سال‌های اخیر با چالش‌های مهمی از جمله تحریم‌های اقتصادی مواجه بوده است. این تحریم‌ها سبب شده سرمایه‌گذاری و توسعه منابع نفت و گاز دشوار شود و توانایی ایران برای صادرات نفت و گاز به سایر کشورها به‌شدت تحت تأثیر قرار گیرد.

در همین زمینه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران به‌منظور ارتقای تاب‌آوری ملی، رقابت‌پذیری بین‌المللی، کاهش ارزبری، همچنین بهره‌مندی از ظرفیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری، چالشی با عنوان «طراحی، ساخت و بهره‌برداری از دکل‌های حفاری آب‌های کم‌عمق» را مطرح کرده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌کنند. به این منظور از نخبگان، صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور دعوت می‌کند طرح‌های خود را با توجه به شرح نیازمندی و الزام‌های مطرح‌شده از طریق سایت Innoten.ir ارسال کنند.

دعوت از نخبگان کشور برای ساخت و بهره‌برداری از دکل‌های حفاری آب‌های کم‌عمق

کد خبر 476742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =