تفاهم‌نامه جذب ۸ هزار نیروی بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس امضا شد

تفاهم‌نامه سه‌جانبه جذب ۸ هزار نیروی بومی از بستر سامانه جست‌وجوی شغل بین استاندار هرمزگان، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، در آیینی با حضور استاندار هرمزگان، تفاهم‌نامه استخدام نیروی کار بومی از طریق سامانه جست‌وجوی شغل بین استانداری هرمزگان، شرکت پالایش نفت بندرعباس و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان امضا شد.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در این آیین با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد یورویی در طرح ارتقای محصولات سنگین شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: پالایشگاه نفت بندرعباس از ابتدا در کنار مردم بوده و در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی کمک‌های دقیقی را به مردم استان کرده است، اما کمکی که در حوزه اشتغال انجام می‌دهد، مساعدت در رفع درد اصلی استان یعنی بیکاری است که جای قدردانی دارد.

وی افزود: پارسال ۵۰ هزار و ۷۰۰ شغل در استان ایجاد شد، اما اثرش در رفع بیکاری استان پایین است و اشتغال ایجادشده به تحقق  اهداف اصلی منجر نشده است‌.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان کرد: برای نظارت بیشتر بر به‌کارگیری نیروهای بومی دو مسیر جذب نیرو را تعریف کرده‌ایم که در راهبرد نخست نیروهای استخدام دائم صنایع از طریق برگزاری آزمون جذب می‌شوند، بر این اساس شرکت پالایش نفت بندرعباس طی دو مرحله در شهریور و مهرماه آزمون استخدامی خود را برگزار خواهد کرد.

دوستی تأکید کرد: مسیر دوم جذب نیروی بومی، برای نیروهای پیمانکاری است که در فرآیند احداث واحدهای جدید مشارکت خواهند داشت که الزام شده است این نیروها از طریق سامانه جست‌وجوی شغل و با اولویت نیروهای بومی جذب شوند.

وی با تأکید بر اینکه نقشه توسعه نیروی انسانی استان باید منطبق بر نقشه توسعه صنعتی استان باشد، گفت: در ابرپروژه ارتقای محصولات سنگین پالایش نفت بندرعباس حدود ۸ هزار نیرو از طریق سامانه جست‌وجوی شغل جذب خواهد شد و در صورتی که تقاضای بازار کار استان رفع شود بعد از یک ماه امکان جذب نیرو از سایر نقاط کشور در بستر این سامانه ایجاد خواهد شد.

هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: این شرکت طرح ملی ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه را در حال اجرا دارد که از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نفت است و با هدف کاهش تولید نفت کوره و افزایش کیفیت فرآورده نفتی و تولید فرآورده‌های راهبردی موردنیاز کشور از جمله کک اسفنجی، روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳ و پروپیلن با اعتبار ۲.۳ میلیارد یورو در مدت ۴۲ و با استفاده از دانش فنی بومی‌شده اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در زمان اجرا برای ۸ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد که این نیروها بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده از سامانه جست‌وجوی شغل جذب خواهند شد، همچنین در زمان بهره‌برداری نیز ۲ هزار و ۶۵۰ نفر نیروی متخصص مشغول به‌کار می‌شوند که این نیروها تنها بومی استان هرمزگان خواهند بود و در چند مرحله با همکاری دانشگاه هرمزگان از طریق آزمون و انجام مصاحبه تخصصی و آزمایش‌های طب صنعتی جذب می‌شوند و تا زمان راه‌اندازی طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه، به‌صورت تئوری و عملی آموزش می‌بینند.

مجتبی معین وزیری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز در این آیین گفت: به‌منظور گسترش عدالت در حوزه‌ اشتغال، سامانه جست‌وجوی شغل توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد و کارفرمایان می‌توانند با استفاده از این سامانه نیروهای بومی مدنظر خود را جذب کنند.

وی شرکت پالایش نفت بندرعباس را شرکتی پیش‌رو در جذب نیروهای انسانی بومی دانست و گفت: در این مرحله ۸ هزار نیروی انسانی متخصص و غیرمتخصص در قالب نیروهای پیمانکاری جذب پالایشگاه نفت بندرعباس خواهند شد.

کد خبر 477161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =