تنوع‌بخشی در سوخت کشور با توسعه همزمان صنعت سی‌ان‌جی و ال‌پی‌جی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تأکید بر توسعه همزمان صنعت سی‌ان‌جی و ال‌پی‌جی برای تنوع‌بخشی در سبد سوخت گفت: لازم است همسو با مصوبه‌های قانونی و همکاری و هماهنگی دیگر مدیریت‌ها و اداره‌های ذی‌ربط، سهم این دو در سبد سوخت کشور به ۲۵ درصد برسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علی‌اکبر نژادعلی در آیین تودیع و معارفه مدیر طرح سی‌ان‌جی با تجلیل از خدمات شایسته محمدحسین باقری، مدیر پیشین طرح سی‌ان‌جی و آرزوی توفیق برای مدیر جدید، به تاریخچه شکل‌گیری صنعت سی‌ان‌جی در دنیا از سال ۱۹۳۰ میلادی اشاره کرد و گفت: این صنعت راهبردی با توجه با ناترازی بین تولید و مصرف بنزین بسیار راهگشاست و باید بیش از پیش برای گسترش و توسعه آن گام برداشت.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه این صنعت در شرایط فعلی بیان کرد: بزرگ‌ترین کشور در احداث جایگاه و مصرف سی‌ان‌جی به‌ترتیب چین، پاکستان و ایران است که با توجه به اینکه ایران در جایگاه سوم قرار دارد، باید سهم این فرآورده را در سبد سوخت کشور به‌منظور کاهش سوخت‌های فسیلی توسعه داد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: با توجه به برآورد ریالی، بین سال‌های ۸۳ و ۸۸ هرچه دولت برای راه‌اندازی سی‌ان‌جی هزینه کرده بود، برگشت و موجب کاهش واردات شد، ضمن اینکه از سال ۸۸ تاکنون درآمد به دست آوردیم که اگر این صنعت نبود، فاصله زیادی بین تولید و مصرف داشتیم.

نژادعلی ادامه داد: هم‌اکنون مصرف روزانه سی‌ان‌جی ۲۳ تا ۲۴ میلیون مترمکعب است و این ظرفیت وجود دارد که ۳۵ تا ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور توزیع شود.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و تبلیغات در حوزه سی‌ان‌جی، هوشمندسازی در صنعت سی‌ان‌جی و ادامه اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای شخصی، بررسی مشکلات و تنگناهای موجود و ارائه راهکارها به‌منظور پیشبرد اهداف تعیین‌شده و تلاش برای توسعه صنعت سی‌ان‌جی و ارتقای آن با توجه به ضریب نفوذ شهری و روستایی شبکه گاز کشور را بعضی از وظایف مدیر جدید اعلام کرد.

در پایان این آیین، ضمن قرائت حکم رحمان سالاری ازسوی رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اهدای لوحی از خدمات محمدحسین باقری، مدیر پیشین طرح سی‌ان‌جی قدردانی شد.

کد خبر 477231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =