۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
  • کد خبر: 594205
تولید نفت آمریکا در ماه ژوئن افزایش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش تولید نفت خام آمریکا در ماه ژوئن به بالاترین سطح از فوریه ۲۰۲۰ تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت خام ایالات متحده در ماه ژوئن با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۲ میلیون و ۸۴۴ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح از فوریه ۲۰۲۰ یعنی پیش از تأثیر منفی شیوع بیماری کرونا بر تقاضای سوخت و سایر فرآورده‌های نفتی است.

تولید نفت خام در تگزاس با ۱.۱ درصد افزایش به پنج میلیون و ۵۱۸ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین سطح از سال ۲۰۰۵ تاکنون به‌شمار می‌آید. تولید نفت در داکوتای شمالی نیز با رشد ۳.۳ درصدی به یک میلیون و ۱۵۵ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین مقدار از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون است.

به گفته اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با این حال، تولید نفت خام در نیومکزیکو با ۲.۱ درصد کاهش به یک میلیون و ۷۶۴ هزار بشکه در روز رسید که کمترین مقدار از نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون به‌شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، تولید ناخالص گاز طبیعی آمریکا در ۴۸ ایالت در ماه ژوئن با ۱۰۰ میلیون فوت مکعب کاهش در روز به ۱۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت مکعب در روز رسید. این رقم در ماه مه ۱۱۵ میلیارد فوت مکعب در روز بود.

تولید ماهانه گاز در ایالت‌هایی که تولیدکننده بزرگ گاز این کشور هستند نیز در ماه ژوئن ۴۰۰ میلیون فوت مکعب در روز افزایش یافت. تولید گاز در ایالت تگزاس به سطح بی‌سابقه ۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت مکعب در روز رسید و در ایالت پنسیلوانیا نیز با رشد ۱۰۰ میلیون فوت مکعب در روز به بالاترین مقدار در ۱۷ ماه گذشته یعنی ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت مکعب در روز رسید.

کد خبر 594205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =