رشد ۵۰ درصدی مصرف بنزین و گازوئیل منطقه ایلام با افزایش ۳۰ درصدی تردد زوار اربعین

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام از افزایش ۳۰ درصدی تردد زوار در سال جاری خبر داد و گفت: با افزایش تردد زوار به عراق در اربعین امسال، مصرف بنزین و نفت‌گاز منطقه ایلام بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

پرویز ایدون در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته، بیش از ۴ میلیون و ۷ هزار تردد از مرز مهران ثبت شده است. در این مدت همچنین حدود ۴۰۰ هزار خودرو سواری از شهر مهران که جمعیتی کمتر از ۳۰ هزار نفر دارد تردد کردند.

وی افزود: میانگین مصرف بنزین منطقه ایلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در روزهای عادی حدود ۷۰۰ هزار لیتر است که این عدد هم‌اکنون به یک میلیون و ۱۵۰ هزار لیتر افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌کنیم با شروع موج بازگشت‌ زوار و بازگشت ۷۰ درصد مسافران از مرز مهران، از امروز این عدد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر در روز افزایش یابد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تأکید کرد: در منطقه ایلام به‌طور میانگین روزانه حدود ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار لیتر نفت‌گاز توزیع می‌شود که این عدد با رشد ۵۰ درصدی هم‌اکنون به بیش از ۷۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

استقرار ۶ جایگاه سیار در منطقه

ایدون همچنین از استقرار ۶ جایگاه سیار در منطقه خبر داد و گفت: پنج جایگاه از این تعداد به نفت‌گاز و یک جایگاه نیز به توزیع بنزین اختصاص دارد، همچنین چهار دستگاه خودرو سوخت‌رسان برای توزیع سوخت مستقر شده است.

وی افزود: گروه‌های فنی - عملیاتی برای تعمیرات سامانه و جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در مرز مهران و دیگر شهرهای پرتردد مستقر و از چند ماه پیش از اربعین برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام با اشاره به رشد ۱۳ درصدی مصرف بنزین این منطقه در مقایسه با مدت مشابه پارسال (ایام اربعین ۱۴۰۱)‌ بیان کرد: نفتکش‌های مناطق آبادان و اهواز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز امسال در سوخت‌رسانی به کمک منطقه ایلام آمدند و خوشبختانه امسال یکی از بهترین عملکردهای ما در بحث سوخت‌رسانی بوده است. با توجه به اینکه ۴۰۰ هزار خودرو وارد منطقه شد، هیچ‌گونه ترافیک جاده‌ای و کمبود سوخت در جایگاه‌ها نداشتیم.

ایدون با تأکید بر اینکه تا امروز ۶۰ درصد کل زوار که بیش از ۳.۵ میلیون نفر بودند، از مرز مهران تردد کردند و این شهر پذیرای بیش از ۲ میلیون زائر بوده است، افزود: در منطقه ایلام ۵۰ جایگاه ثابت سوخت مایع و ۲۴ جایگاه سی‌ان‌جی و دو انبار نفت در شهر ایلام و دره‌شهر داریم.

اختصاص یک مخزن ۵ میلیون لیتری برای تأمین نفت‌گاز اتوبوس‌ها

وی همچنین از در نظر گرفتن یک مخزن نفت‌گاز ۵ میلیون لیتری برای تأمین نفت‌گاز یورو برای اتوبوس‌های خط واحد شهر مهران و برخی  اتوبوس‌های مستقر در کشور عراق خبر داد و گفت: از این طریق سوخت موردنیاز جایگاه‌های ثابت و سیار را تأمین کردیم، همچنین ۵۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز نیز از انبار نفت ایلام برای سوخت‌رسانی به اتوبوس‌های داخل کشور عراق بارگیری شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: با توجه به اینکه در منطقه ایلام تأسیسات گاز مایع نداریم، با هماهنگی شرکت پگاه‌گاز ایلام و ایران پرسی گاز کرمانشاه، سیلندرهای موردنیاز موکب‌ها تأمین و ارسال شد.

ایدون به برپایی موکب‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌ نفتی با هزینه شخصی کارکنان این شرکت اشاره کرد و افزود: چهار موکب در ایلام برای بازگشت زوار فعال است.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته از کارشناسان ایمنی دیگر مناطق استفاده می‌کردیم، اما امسال با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده از ظرفیت‌ نیروهای ایمنی خودمان استفاده کردیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تصریح کرد: با توجه به توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای استان، اربعین امسال برای نخستین بار زوار از ایلام تا مهران از یک جاده چهار بانده استفاده کردند که نقش مهمی در کاهش ترافیک و مصرف سوخت خودروها داشت.

کد خبر 621454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =